رویداد پیشگام در قزوین برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین؛ مراسم افتتاحیه رویداد پیشگام امروز (پنجشنبه) 29 مهرماه با حضور نمایندگان استان قزوین در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد.

این رویداد پیشگام یک رویداد مشکل محور است که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین و با همراهی چندین سازمان از جمله سپاه صاحب الامر (عج) و تعداد زیادی از سازمان های دیگر در استان برگزار می شود.

در این صورت ، گروهی از جوانان که قبلاً ثبت نام کرده و مصاحبه کرده اند ، ثبت نام می کنند و طی یک پروسه سه هفته ای مسائل مهم استان یا کشور را مشخص می کنند و در فرآیند ردیابی ، درخواست و حل مشکل یاد می گیرند و کار می کنند. به

در این مورد ، گروه ها با کارکنان مختلف ملاقات می کنند و این مسائل را زیر نظر مربیان مطرح می کنند. در قزوین حدود 400 نفر برای رویداد پیشگام ثبت نام کردند که حدود 100 نفر از آنها به مرحله نهایی رسیدند و در این دوره شرکت کردند.

همه امکانات شکل گیری تمدن اسلامی باید متحد باشد

در مراسم افتتاحیه این رویداد پیشگام که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برگزار شد ، حجالاسلام جواد زهرایی گفت: ما به شدت معتقدیم که در مسیر تمدن واقعی اسلامی هستیم و برای اینکه این تمدن اسلامی باشد تشکیل شده است ، همه نیروها باید با هم باشند.

وی افزود: فرصت های عظیمی مانند خانواده ، ظرفیت یکپارچه مردم و ظرفیت نهادها و ارگان های کشور باید با هم ترکیب شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اولین قدم در شکل گیری این تمدن ، اصلاح و تغییر باورهای ما در مورد این تمدن است و گام دوم قوانین و باورهایی است که باید حرکت در این مسیر را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه گام سوم اصلاح شیوه زندگی است که باید نشانگر این تمدن باشد ، تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم با اجرای این سه اصل زمینه را برای گذار به تمدن جدید اسلامی فراهم کنیم.

زهرایی افزود: موضوع ایجاد امید یکی از مهمترین دغدغه های نظام اسلامی است و اینکه رویدادی در استان معرفی می شود و بیش از 400 نخبه جوان نگران در آن شرکت می کنند ، امید جوانان را نشان می دهد. و نگرانی برای اطرافیانشان. چهارشنبه. “

وی گفت: در مورد بحث گفتمان سازی ، ما باید زمان خاصی را اختصاص دهیم و اهداف اسلام ناب باید به درستی توضیح داده شود و درک شود.

جوانان نقش افراد را در فعالیتها احیا می کنند

زهرایی افزود: آنچه قیام شهدا را ماندگار و جاودانه کرد این بود که گفتمان شهدا گفتمان اسلام ناب است و همه ابزارها و تفکر آن در اختیار این گفتمان است.

وی تاکید کرد: ما در دوران دفاع مقدس از محبوبیت بیشتری برخوردار بودیم ، اما بعد از جنگ ، به طور غیر ارادی و به دلیل تشکیل نهادها ، حضور افراد روی صحنه را کاهش دادیم و مردم به دلیل وجود این نهادها ، از بازی دور شدند. نقش در جامعه “

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مدت ها منتظر بودیم تا دولت ها تصمیم بگیرند که چه کار کنند ، در حالی که امروز باید نقش خود را در جامعه پیدا کنیم و نقش یک فرد دغدغه مند را ایفا کنیم.

زهرایی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری ، یکی از ویژگی های یک جوان معتقد به تمدن ، امید ، آینده نگری ، همت و نگرانی است ، خاطرنشان کرد: یکی از گروه هایی که می تواند فعالیت های دموکراتیک سازی را از سر بگیرد بدون شک جوانان هستند.

سرانجام ، این مقام مسئول یادآور شد: اگر قرار است حرکت به سمت تمدن جدید اسلامی شکل بگیرد و تسریع شود ، باید در زمین نگران باشیم و بدانیم که مسیری که در آن قرار داریم یک مسیر جدی و مهم است.

جریان مقاومت محدود به جغرافیا نیست

سردار رستم علی رفیعی آتانی در این مراسم با بیان اینکه ترویج مشکلات یکی از راه حل های مهم است ، گفت: من قلب مردم را داشته ام.

فرمانده سپاه صاحب الامر در استان قزوین تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی جهانی است و محدوده مقاومت نه تنها علیه سوریه و غرب آسیا نیست ، بلکه جغرافیای مقاومت بسیار وسیع است.

وی گفت: “ما هرگز نباید گرفتار جغرافیا شویم.”

آتانی با اعلام اینکه شرط پیروزی و بقای هر انقلابی ، حضور مردم در صحنه است ، افزود: کشورهایی که بدون تماشا و همراهی مردم ایجاد شده و بدون توجه به مردم سعی در حرکت داشتند ، متحمل رنج و زیان شده اند. مردود شدن.

فرمانده سپاه در استان قزوین ادامه داد: امروز در جنگی که اتفاق افتاده مهم است و نسل جوان باید ساعت به ساعت این نبرد بزرگ را برنامه ریزی کند.

رفیعی آتانی گفت: حضور جوانان در میدان امروز یک ضرورت است و این میدان خدمتی بی قید و شرط برای افرادی است که از ابتدای انقلاب تا به امروز در صحنه حضور داشته اند.

وی گفت: “ما نباید اجازه دهیم برخی از سیاستمداران این افراد را طبقه بندی کرده و از بازی های سیاسی خود فاصله بگیرند.”

در پایان ، کارمند گفت: “آنچه امروز جامعه به آن احتیاج دارد باید بر این رویداد تمرکز کند و با حضور شما ، جوان نگران باید برای حل آن درخواست و برنامه ریزی کند.”

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید