رویکرد تهاجمی مهمترین درس استراتژیک تیم ملی در دیدار مقابل آمریکا است


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915866

خارج شدن از حالت انفعال و دفاع معمولی و برخورد تهاجمی برای رسیدن به نتیجه مطلوب یک اصل عقلانی و راهبردی در همه زمینه ها و ورزش است که در بازی تیم ملی با آمریکا به فراموشی سپرده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، همه در تحلیل خود اذعان دارند که اگر رویکرد تیم ملی در دیدار مقابل آمریکا از ابتدا تهاجمی‌تر بود و چالش‌های بیشتری را برای حریف ایجاد می‌کرد و برای دفاع و حفظ شرایط موجود کافی نبود. نتیجه بهتری دریافت می شد

خروج از انفعال و دفاع محض و اتخاذ رویکرد تهاجمی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، یک اصل عقلانی و راهبردی است و در تمامی امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره صادق است. مناطقی که در آن با رقبا و دشمنان سروکار داریم.

در عرصه سیاست، اگر با سیاست‌های خصمانه، ظالمانه و استکباری دشمنان مقابله نکنیم و در جهت خنثی کردن ارتباطات و تصمیم‌های سیاسی دشمنان اقدام نکنیم، آنها ما را تحت فشار سیاسی قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند اراده ما را در عرصه سیاسی بشکنند. برای پذیرش حکومت آنها، از آنها اطاعت کنید و به آنها باج بدهید.

اگر به سیاست لیبرالی دشمن و اساس سود او در عرصه اقتصادی حمله نکنیم و شکست او را در دنیا برنامه ریزی نکنیم، او با طراحی خود اجازه نمی دهد اقتصاد اسلامی مبتنی بر عدالت شکل دهیم و در صدد خنثی کردن است. سیاست اقتصادی ما با اصول سرمایه داری کشور را اداره می کند.

اگر سعی نکنیم در بعد نظامی خود را تقویت کنیم و قدرت نظامی خود را به بالاترین حد برسانیم و قدرت نظامی دشمن را به چالش بکشیم و او را مجبور به عقب نشینی از نقاط تهدید نکنیم، فرصت ضربه زدن به ما را پیدا می کند و با قدرت نمایی، سعی می کند اراده خود را بر ما تحمیل کند.

در عرصه فرهنگی، اگر انحرافات فرهنگ منحط غرب را افشا نکنیم و مسیر بدبختی و سقوطی را که برای انسان امروزی ترسیم کرده است، تبیین نکنیم و به این فرهنگ ضد بشری تعرض نکنیم. از فرهنگ اسلامی ما تقلید کنید و برای نابودی جوانان تلاش کنید

اگر مبانی ماتریالیسم و ​​اومانیسم در فلسفه غرب را به چالش علمی نکشیم و پیامدهای خطرناک آن را تبیین نکنیم، به مبانی توحیدی و الهی ما حمله خواهند کرد تا راه بی خدایی را در جامعه ما هموار کنند.

خوشبختانه نظام اسلامی با رهبری حکیمانه ائمه انقلاب در بسیاری از عرصه ها از سطح انفعال و ضعف در مقابل نظام استکبار عبور کرده و به حد حمله به آنان رسیده است که به فضل و قدرت الهی ادامه خواهد یافت. . در این زمینه جامعه و به ویژه کارکنان باید دیدگاه و عملکرد خود را بر اساس این اصل عقلانی و راهبردی تنظیم کنند و این امر در حوزه ورزش نیز حائز اهمیت است.

محمدرضایی – فعال رسانه ای و تحلیلگر مسائل روز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید