رویکرد دولت به شرق مشکلات اقتصادی را حل می کند

زمان: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802616

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم رویکرد درست دولت در استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و نگاه شرق به حل مشکلات اقتصادی کشور منجر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف در نطق پیش از جلسه علنی امروز (یکشنبه 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن را به همه مردم عزیز ایران به ویژه بانوان فداکار و فداکار تبریک و تهنیت عرض می نماییم. مادران روی این زمین تبریک می گویم.

وی گفت: در تمام این سال ها عبور از بحران های سخت و آزمون های تاریخی جز با از خودگذشتگی زنان و مادران فداکار ایرانی میسر نبوده است. زنان ایران چه در روزهای پیروزی انقلاب و چه در سال های پاسداشت مقدس نقشی تاریخی در پیروزی های ملت ایران داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از آن در سال های اخیر شاهد مادران همزمان و در بحبوحه اپیدمی تاج و مشکلات اقتصادی خانواده ها بوده ایم که بار عمده مشکلات کارمند و معلم را به دوش می کشند. رکن فرهنگ ایرانی خانواده از خطر آسیب های جبران ناپذیر نجات یافته است. در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا با اولویت دادن به مصالح خانواده در سیاست گذاری و تخصیص منابع، تلاش و فداکاری همه زنان و مادران عزیز ایرانی را در اولویت قرار دهیم.

کلیباف گفت: همچنین باید بر رویکرد واقع بینانه و چندجانبه دولت سیزدهم به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی تاکید کنم و این رویکرد دریچه ای نو برای تامین امنیت ملی ایران است. منافع، به ویژه اقتصاد باز است. امروزه رابطه متوازن خارجی مبتنی بر استقلال و عزت ملی و دیپلماسی عمل‌گرایانه مبتنی بر درک واقع‌بینانه از نظام چندقطبی حاکم بر روابط جهانی، نیازی مسلم برای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های نظام بین‌الملل و مشارکت فعال در آن برای تأمین منافع است. ملت شریف ایران

وی گفت: امیدوارم رویکرد درست دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و نگاه به شرق در عمل و تمرکز بر دستگاه دیپلماسی کشور موانع رشد و توسعه اقتصادی را برطرف کرده و به منافع و ثمرات ملموس اقتصادی دست یابد. برای بهبود وضعیت «اقتصاد کشور تحت نظارت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با توجه به خسارت سنگین اموال انسانی در مناطق سیل زده جنوب به ویژه در مناطق جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان فارس ضروری است. بخش عمرانی است و علاوه بر نیازسنجی، کشاورزی مجلس شورای اسلامی باید نظارت دقیقی بر اقدامات انجام شده توسط قوه مجریه داشته باشد و در اسرع وقت گزارش کارشناسی این اقدامات را برای قرائت در صحن مجلس شورای اسلامی تهیه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید