رویکرد سیاسی و ضد ایرانی به جشنواره کن واقعیتی غیرقابل انکار است


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842340

امیرهانی گفت: سیاسی بودن و ضد ایرانی بودن کن واقعیتی مسلم است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا امیرهانی بازیگر و هنرمند سوارکاری در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به انتخاب بازیگر ایرانی یک فیلم ضد ایرانی به عنوان بهترین بازیگر زن در جشنواره کن گفت: در جشنواره کن به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم ضد ایرانی انتخاب شد. چیزی که مشخص است جشنواره کن رویکردی کاملا سیاسی و ضد ایرانی دارد و انتخاب بازیگری از یک فیلم ضد ایرانی به عنوان بهترین بازیگر جشنواره اقدامی عمدی است.

وی افزود: البته اطلاعات ما از این فیلم کلی است و چون هنوز فیلم را ندیده ایم نمی توان گفت هنر شخصی این بازیگر در انتخاب او به عنوان بهترین بازیگر نقش داشته است یا خیر، اما سیاست ضد ایرانی در جشنواره کن آشکار است.»

امیرهانی گفت: به عنوان مثال برخی از آثار عسگر فرهادی که در جشنواره کن مورد توجه قرار گرفته اند، آثاری هستند که علاوه بر محتوا، از نظر فرم و ساختار نیز به شدت مورد انتقاد کارشناسان و منتقدان برجسته و باسواد قرار می گیرند، اما به دلیل رویکرد و محتوای این آثار در تقابل با ایران است و در جشنواره کن مطرح می شود.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تاکید کرد: بنابراین شخصیت سیاسی و ضد ایرانی کن واقعیتی مسلم است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید