رژیم صهیونیستی آب آشامیدنی 1200 فلسطینی را در کرانه باختری قطع کرد


ساعت: 07:27
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917946

منابع خبری صبح پنجشنبه از قطع آب شرب 1200 فلسطینی در منطقه ای در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رژیم صهیونیستی تنها خط تامین آب ساکنان منطقه نباء العوجاء در شمال اریحا را مسدود کرده است.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر با هجوم به این منطقه، تنها لوله آبی را که آب آشامیدنی مورد نیاز حدود 1200 شهروند را با جوش ورق فولادی و پر کردن آن با سنگ تامین می‌کند، بستند و در نتیجه خانواده‌ها آواره شدند و از آب آشامیدنی خودداری کردند.

حسن ملیحات، ناظر سازمان البیدار برای حمایت از حقوق بادیه نشینان گفت: ساکنان نبة العوجه یکی از بزرگترین جوامع بادیه نشین در کرانه باختری هستند و شهروندان این منطقه بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. مهاجمان و شهرک نشینان با هدف سرقت آب و کنترل زمین به نفع پروژه های شهرک سازی

رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که حدود 1200 نفر از ساکنان منطقه بادیه نشین مسافر یاتا در کرانه باختری به دلیل سیاست های اشغالگری رژیم صهیونیستی و حکم دادگاه عالی این رژیم با خطر آوارگی روبرو هستند.

پس از اشغال کرانه باختری و اورشلیم توسط اسرائیل در سال 1967، بیش از 250 شهرک یهودی در این مناطق ساخته شد که حدود 650000 یهودی در آن زندگی می کنند. بر اساس اصول حقوق بین الملل، زندگی در این شهرک های ساخته شده در منطقه اشغالی غیرقانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید