رژیم صهیونیستی از احتمال آغاز مذاکرات برای لغو تحریم ها با ایران نگران است


ساعت: 23:36
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878565

رژیم موقت صهیونیستی نسبت به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احتمال آغاز گفت وگو با ایران در روزهای آینده ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رژیم صهیونیستی به اظهارات مقامات ایرانی و اروپایی مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات برای رفع تحریم ها واکنش نشان داد و ابراز نگرانی کرد.

کانال 12 پس از سخنرانی جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احتمال از سرگیری مذاکرات، تل آویو اعلام کرد که از احتمال از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته ای با ایران نگران است.

یک مقام امنیتی اسرائیل که نامش فاش نشده به این شبکه گفت: «این توافق در صورت امضای آن برای اسرائیل بسیار بد است.

وی افزود: این قرارداد 2.5 ساله است و به ایران این امکان را می دهد که با کسب منافع اقتصادی، توان نظامی خود را در خاورمیانه ارتقا دهد.

مذاکرات برای لغو تحریم ها در وین چند ماه است که متوقف شده است. دولت آمریکا از آغاز مذاکرات بارها به جای ارائه ابتکار عملی برای پیشبرد مذاکرات، تلاش کرده است تا کشورهای مختلف را به تاخیر و مانع تراشی در مذاکرات متهم کند.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا در ماه‌های اخیر و در پی توقف مذاکرات در وین، برای متهم کردن ایران و سلب مسئولیت خود به رویه معمول متوسل به عملیات روانی و رسانه‌ای شده‌اند. آنها با ربط دادن این مذاکرات به جنگ اوکراین، ابتدا مدعی شدند که روسیه مانع از مذاکرات شده است.

پس از اینکه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که موضوع تضمین همکاری مسکو با ایران پس از اجرای کامل برجام مانعی برای ادامه مذاکرات نیست، کشورهای غربی موضوع ایران مطرح شده و آنها استدلال کرده اند که درخواست تهران برای حذف نام سپاه از لیست سازمان های موسوم به تروریستی، مذاکرات را به بن بست رسانده است.

یکی از دلایل عدم موفقیت طرف های آمریکایی در انجام اقدامات لازم در مذاکرات وین، مخالفت رژیم صهیونیستی و نمایندگان کنگره با سیاست دولت بایدن در قبال برجام بود. یکی از انتقادات صهیونیست ها و قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه های مناقشه آمریکا با ایران از جمله فعالیت های منطقه ای و برنامه موشکی ایران نمی پردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید