رژیم صهیونیستی قادر به دفاع از خود نیست، اما برخی کشورهای عربی بر آن تکیه کرده اند


ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879259

فرمانده کل سپاه، سرنوشت و عادی سازی روابط با صهیونیست های کودک کش را برای برخی حاکمان منطقه تلخ توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی که قادر به دفاع از خود نیست و رژیمی بی سیاست است، چگونه برخی کشورهای اسلامی به آن تکیه می کنند. “اگر آنها امنیت یا اقتصاد داشته باشند، منطقی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اخبار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر سلامی در دیدار با سرلشکر ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان که در راس هیئتی نظامی به ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سفر کرده بود، بر نزدیک و ریشه دار بودن دینی، فرهنگی و تاکید کرد: ما هستیم. مورخ دو ملت، دولت و نیروهای نظامی ایران و پاکستان گفت: دو ملت مسلمان که توسط خدای واحد، پیامبر اعظم و قرآن متحد شده‌اند، علاوه بر فرهنگ غنی مشترک که دو ملت را به هم پیوند می‌دهد. عامل دیگر این حس برادری است، همسایگی که در مفاهیم و تفاسیر قرآن و تعالیم پیامبر اعظم وجود دارد، در مورد همسایگان ما نیز صدق می کند.

وی با تاکید بر اینکه در تاریخ ریشه دار دو ملت نشانه ای جز دوستی و برادری وجود ندارد، گفت: ما علاوه بر این اشتراکات قوی و ریشه دار، دشمنان مشترکی نیز به عنوان بخشی از جهان اسلام داریم.

فرمانده کل سپاه، رژیم غاصب صهیونیستی را دشمن جهان اسلام و بشریت توصیف کرد و گفت: آمریکایی های حامی صهیونیست ها در درجه اول دشمن حکومت اسلامی هستند. مقامات منطقه در تشریح این نارضایتی توضیح دادند: مسئله مهم این است که رژیم صهیونیستی که قادر به دفاع از خود نیست و یک رژیم کاملاً غیرسیاسی است، چگونه برخی کشورهای اسلامی برای داشتن امنیت یا اقتصاد به آن تکیه می کنند. معنا پیدا کند. . ” .

سرلشکر سلامی حضور آمریکا در جهان اسلام را اختلافات بزرگ، جنگ های داخلی طولانی، تخریب خانه ها و نیز آوارگی مردم، محرومیت ملت های مسلمان از ثروت و در واقع ناامنی، فقر و عقب ماندگی برشمرد. ما به افغانستان نگاه می کنیم، عواقب زیانبار و جبران ناپذیر مداخله آمریکا را می بینیم، همانطور که از این مداخلات مخرب آمریکا در افغانستان رنج می بریم. مردم، دولت و عمدتاً پاکستان به طور متفاوتی رنج می برند.

وی با بیان اینکه امنیت جمهوری اسلامی پاکستان را مساوی با امنیت جمهوری اسلامی ایران می دانیم، بر توسعه و تقویت روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه ارتقای امنیت در مرزهای مشترک و مبارزه با تروریست ها تاکید کرد. و گفت: خوشبختانه ما بیشتر هستیم. جلسات ما در طول این سال ها با فرماندهان عزیز ارتش پاکستان بوده است که نشان می دهد ما روابط برادرانه خوبی با ارتش پاکستان داریم و با هر چیزی که بخواهد به آن آسیب بزند برخورد خواهیم کرد.

سرلشکر ندیم رضا، رئیس کمیته مشترک ستاد ارتش پاکستان با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت با ایران و پاکستان، تفرقه و اختلاف در جهان اسلام را نتیجه برنامه ریزی آمریکا و غرب دانست. و بدون امنیت افغانستان را ترک کردند و حضورشان موفقیت آمیز نبود.

رئیس ستاد مشترک ارتش همچنین بر توسعه همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی برای حفاظت از مرزهای دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید