رژیم پهلوی به جای پیشرفت، به باورهای مردم روی آورد و فرهنگ غربی را به کشور معرفی کرد/ ملت ایران از درآمدهای کلان رژیم پهلوی محروم شد.

ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803292

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان زنجان:

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان زنجان با بیان اینکه رژیم پهلوی جنایات متعددی را علیه مردم ایران مرتکب شده است، گفت: آنها بر اعتقادات مردم تمرکز کرده و فرهنگ غربی را وارد کشور کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: همه مردم ایران می دانند و می دانند که رژیم پهلوی رژیمی است که کاملاً و صددرصد به بیگانگان وابسته است و در واقع بیگانگان این رژیم را روی کار آورده اند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ نقشی در به قدرت رساندن رژیم پهلوی نداشت، خاطرنشان کرد: انگلیسی ها با کمک دیگر متحدان خود چنین رژیمی را در ایران به قدرت رسانده اند و همه ملت های ایران را بیگانگان و ایرانیان تعیین کرده اند. تصمیم می گرفتند و برنامه ریزی می کردند و مردم هیچ نقشی در سرنوشتشان نداشتند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت کشور در دوران رژیم پهلوی افزود: طبق آمار در نزدیکی پیروزی انقلاب، حداقل بیش از 45 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند و این بدان معناست که تمام سرنوشت ملت ایران رقم خورده است. قبل از آن توسط آمریکایی ها و انگلیسی ها.

یکی از اعضای سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر بخواهیم روی پیشرفت اقتصادی و مشهود حساب کنیم، مردم ایران بدترین شرایط را در زمان رژیم پهلوی و مردم به ویژه در روستاها داشتند. و حتی دورافتاده ترین شهرها از آب آشامیدنی، برق، گاز و جاده استفاده نمی شد و هیچ امکاناتی نداشت.

«ایران در دوران پهلوی دستاورد خاصی نداشت. واقعاً در ایران کارکردی نداشتند و ملت ایران در آن زمان در بدترین شرایط زندگی می کردند.

اسماعیلی گفت: رژیم پهلوی اگرچه درآمدهای کلانی از فروش نفت و سایر درآمدها داشت، اما در عین حال ملت ایران از همه این درآمدها محروم بود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان زنجان با بیان اینکه رژیم پهلوی جنایات متعددی را علیه مردم ایران مرتکب شده است، گفت: آنها بر اعتقادات مردم تمرکز کرده و فرهنگ غربی را وارد کشور کرده اند.

وی با بیان اینکه به جای پیشرفت کشور می خواهند دین و اعتقادات مردم را بگیرند، گفت: برای این موضوع سرمایه گذاری زیادی کردند اما خوشبختانه شکست خوردند و ملت ایران به برکت حرکت امام راحل از خواب بیدار شدند. و تکلیف رژیم پهلوی را روشن کردند و برای همیشه به زباله دان تاریخ گذاشتند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای بازگشت به ایران و تصمیم گیری برای ملت ایران انجام دادند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در واقع آخرین سلاح دشمن علیه ملت ایران بود، افزود: خدا را شکر به خاطر فداکاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس که 8 سال به طول انجامید، اما جنگ با شکست تمام شد و ما به پایان رسیدیم. اجازه نداد وجب به بیگانگان از خاک آن کشور داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید