رژیم پهلوی کمترین توجه را به نخبگان ایرانی دارد/ جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری وابسته نیست


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807444

یکی از مبارزان انقلاب استان یزد، اقدامات و کم توجهی رژیم پهلوی به نخبگان علمی کشور را دلیل فرار آنان از کشور دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد فاحردینی از انقلابیون استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه رژیم پهلوی اصلاً برای علم و دانش ارزشی قائل نیست، گفت: این افراد اهل کشور هستند.

وی ادامه داد: در زمان پهلوی بیشتر پزشکان و نیروهای فنی کشور از کشورهای دیگر می آمدند و این شرایطی بود که اصلاً از نیروهای علمی ایران استفاده نمی شد و باید از آن کشور فرار می کردند.

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه روشنگری اولم در مورد اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی و همچنین اخلاص امام خمینی (ره) و مردم آن زمان که حاضر بودند جان خود را برای پایان دادن به جنگ فدا کنند، گفت: ظلم و ستم یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه برگرفته از واقعه عاشورا است، تصریح کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی همه علما و مردم با هم متحد شدند چرا که این موضوع برای مردم آزاده ایران قابل قبول نبود.

این انقلابی یزدی در پایان گفت: شعار اصلی مردم انقلابی ایران “نه شرق و نه غرب جمهوری اسلامی” است و امروز با وجود گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی این شعار را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند. بدون وابستگی توانستند به خوبی انجام دهند و استقلال و آزادی خود را در یک کشور حفظ کنند و مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید