رژیم کیف باید اراده و تمایل سیاسی داشته باشد


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914531

سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری امروز خود در پاسخ به این سوال که چه شرایطی برای آغاز مذاکرات صلح باید رعایت شود، گفت: رژیم کیف باید اراده و تمایل سیاسی برای بحث در مورد خواسته هایی که دارد داشته باشد. از روسیه که همه می‌دانند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت اوکراین باید اراده سیاسی خود را برای آغاز مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین نشان دهد و به خواسته‌ها و پیش‌شرط‌های خود از روسیه عمل کند.

وی در نشست خبری امروز در پاسخ به این سوال که چه شرایطی برای آغاز مذاکرات صلح باید فراهم شود، گفت: رژیم کیف باید اراده و اراده سیاسی داشته باشد تا در مورد خواسته هایی که از روسیه دارد که همه می دانند صحبت کند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست گروه 20 که از طریق ویدئو صحبت می‌کرد، 10 شرط را برای آغاز مذاکرات صلح و پایان دادن به جنگ با روسیه مطرح کرد که شامل شرایط زیر می‌شود: احیای تمامیت ارضی اوکراین، پیروی از سازمان ملل. منشور، جبران خسارات جنگی، مجازات همه جنایتکاران جنگی، اطمینان از عدم تکرار آنچه اتفاق افتاده است.

مقامات بلندپایه دولت روسیه پیشتر در واکنش به این شرایط جدید رئیس جمهور اوکراین برای آغاز گفت و گو تاکید کرده بودند که چنین شرایطی “به طور قاطع نشان دهنده بی میلی کی یف به گفتگو و گفتگو است”.

دیدگاهتان را بنویسید