رکورد بزرگترین دست و پای جهان شکسته شد

این مورد یک برادر و خواهر مصری به نام های محمد و هدی شحاته است. قد خواهر و برادرها با هم 414.4 سانتی متر (13 فوت 7 اینچ) است – تقریباً به اندازه یک اتوبوس دو طبقه لندن!

محمد 34 ساله با دست هایی بزرگتر از بشقاب های شام، رکورد پهن ترین کف دست یک فرد زنده (مرد) با 31.3 سانتی متر (12.32 اینچ) را در اختیار داشت. او همچنین دارای طولانی ترین بازوی یک انسان زنده (نر) با 250.3 سانتی متر (8 فوت 2.5 اینچ) است.

رکورد بزرگترین دست و پای جهان شکسته شد

هدی، خواهر محمد نیز در سه ویژگی منحصر به فرد رکورد شکسته است:

بزرگترین پای انسان زنده (زن) – 33.1 سانتی متر (1 فوت 1.02 اینچ)

بزرگترین دستان زنده انسان (زن) – 24.3 سانتی متر (9.56 اینچ)

بلندترین بازوی انسان زن – 236.3 سانتی متر (7 فوت 8.4 اینچ)

رکورد بزرگترین دست و پای جهان شکسته شد

کنزی دفروی قاضی رکوردهای جهانی گینس با خواهر و برادرها در کلینیکی در مصر ملاقات کرد تا اندازه گیری های آنها را انجام دهد. دکتر خالد آماره، پروفسور جراحی ارتوپدی و دکتر محمود الشاپکی و دکتر محمد نور، کادر پزشکی وی به او کمک کردند.

هر دو خواهر و برادر با مادرشان روحی در دهکده ای کوچک در 90 دقیقه از قاهره زندگی می کنند. اعتقاد بر این است که آنها یک تومور خوش خیم در غده هیپوفیز دارند که باعث تولید بیش از حد هورمون های رشد در آنها می شود.

رکورد بزرگترین دست و پای جهان شکسته شد

هدی متولد ژانویه 1991 بود و دوران کودکی معمولی داشت تا اینکه در سن 12 سالگی متوجه شد که نسبت به همسالانش در حال رشد است. به همین ترتیب، جهش رشد محمد نیز در حدود 12 سالگی آغاز شد. قدش بلندتر شد و بازوهایش همچنان در حال رشد بودند.

هدی و محمد هر دو هنوز در حال رشد هستند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند تا در اسرع وقت رشد آنها متوقف شود، مانند سلطان کوسن، بلندترین مرد زنده ترکیه. سلطان در سال 2012 برای درمان آکرومگالی در دانشگاه ویرجینیا تحت عمل جراحی قرار گرفت. این بیماری زمانی رخ می دهد که یک تومور خوش خیم غده هیپوفیز بیش از حد هورمون رشد تولید کند.

رکورد بزرگترین دست و پای جهان شکسته شد

دیدگاهتان را بنویسید