رکورد خرید تضمینی گندم در گلستان / امنیت غذایی با تولید خوشه طلایی


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855817

خرید تضمینی گندم از 540000 تن گذشت.

حمایت خوب گندمکاران گلستانی در تحویل خوشه طلا به مراکز خرید تضمینی منجر به خرید ۵۴۰ هزار تن گندم تاکنون شده و رکورد این رویداد نسبت به سال گذشته خبر خوبی برای امنیت غذایی است.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش گلستان ما به نقل از ایرنا، جهادکشاورزی برآورد می کند امسال از 375 هزار هکتار گندم کشت شده در استان گلستان 920 هزار تن گندم برداشت شود و 65 درصد گندم تولیدی به مراکز خرید تضمینی 35 درصد تحویل شود. استان هنوز برداشت نشده است، شرکت خوب غلات خرید تضمینی گندم را نسبت به سال گذشته از مرز 540 هزار تن فراتر رفته و اخبار امیدوارکننده امنیت غذایی دو برابر شده است.


گلستان یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی است و گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در سبد غذایی قرار دارد و گلستان با کسب رتبه دوم در تولید این محصول غذایی نقش اول را در شاخص بالاترین کیفیت تولید دارد. .


* برداشت 65 درصد از دسترسی گندمکاران گلستانی


سال گذشته کل خرید تضمینی گندم در استان گلستان با 500 هزار تن به ثبت رسید و امروز این رقم در برداشت 65 درصد گندمکاران بیش از 90 مرکز خرید با ظرفیت 1.5 میلیون تن در استان از مرز 540 هزار تن گذشت. وی از 27 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرده است.


قیمت هر کیلوگرم گندم 11 هزار و 500 جلد خریداری شده توسط کشاورزان است که به درخواست گندم کاران گلستانی 25 میلیارد ریال واریز شده است.


همکاری دستگاه های اجرایی متولی با پایگاه شهید امانی و پایگاه 17 ربی استان گلستان موجب نظارت خوب و مناسب در زمینه خرید گندم شده است.


* کمک به کشاورزان گلستانی در خرید تضمینی دولتی


فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با تقدیر از زحمات گندم کاران و آرزوی برداشت پر برکت گندم، گفت: نحوه نگهداری و حمل و نقل گندم و همچنین وضعیت پرداختی گندم کاران را بیاموزید.


سردار علی ملک شاهکوی با ابراز خرسندی از همکاری گندم کاران در تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی گفت: دولت آمار خوبی از خرید تضمینی گندم داشته و این در حالی است که 30 تا 35 درصد گندم گلستان هنوز برداشت نشده است. . . “


وی از کشاورزان خواست برای افزایش امنیت غذایی گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند و قطعا این اتفاقات خوب به نفع مردم و رونق اقتصادی خواهد بود.


*تولیدکنندگان گندم گلستان به امنیت غذایی کشور کمک می کنند


فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به پرداخت حقوق 75 تا 80 درصدی گندمکاران کشور گفت: دست کشاورزان را می بوسم. در تامین گندم واقعا همکاری خوبی داشتند. همچنین هماهنگی خوبی در اردوگاه شهید امانی و بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد.»


سردار ملکشاهکویی گفت: گندمکاران گلستانی به امنیت غذایی کشور کمک می کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید