رکورد قیمت بالا و تورم شکست دولت: 75 درصد مردم احساس راحتی می کنند. آنها خوشحال هستند و از زندگی لذت می برند!

رکورد قیمت بالا و تورم شکست دولت: 75 درصد مردم احساس راحتی می کنند.  آنها خوشحال هستند و از زندگی لذت می برند!

روز جدید روزنامه حکومتی بدون اشاره به تجمعات اخیر در اعتراض به مشکلات معیشتی مدعی شد: نتایج بررسی های مراکز معتبر محلی وضعیت کاملا متفاوتی را در زمینه رضایت عمومی یا شادی ایرانیان از زندگی ارائه می دهد.

در حالی که تورم و فشارهای اقتصادی و مشکلات روزافزون معیشتی زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده و آمار آسیب های اجتماعی نیز افزایش یافته است، روزنامه ایران وابسته به دولت در گزارشی از افزایش سطح امید ایرانیان و رضایت از عملکرد ریاست جمهوری خبر داد. دولت.

به نظر می رسد گزارش روزنامه دولت در پاسخ به نظرسنجی است که اخیراً منتشر شده است (اینجا بخوانید) و نشان می دهد که میزان رضایت از عملکرد دولت ریاست جمهوری به شدت کاهش یافته و امید مردم به حل مشکلات نیز در حدی است. سطح بسیار پایین

روزنامه حکومتی بدون اشاره به تجمعات اخیر در اعتراض به مشکلات معیشتی مدعی شد: نتایج بررسی های مراکز معتبر محلی وضعیت کاملا متفاوتی را در زمینه رضایت عمومی یا شادی ایرانیان از زندگی ارائه می دهد. بر خلاف تحقیر نهادهای خارجی و تکرار آن توسط برخی غربی های داخلی، بررسی ها نشان می دهد که در سال 1401 میانگین امتیاز شادی 64.41 از 100 بوده است. 72.3، “من به آینده امیدوار هستم” با نمره 69.4، “از زندگیم لذت می برم” با نمره 68.7 و “احساس می کنم زندگی “من ارزش دارم” با نمره 68.5 از 100 نشان می دهد که ایرانی ها جزو افراد خوش شانس هستند. در عین حال، نتایج یک نظرسنجی در مورد «اندازه گیری رضایت عمومی» که در خرداد 1401 انجام شد، نشان داد که 75 درصد افراد در زندگی در سطح بالا و تا حد زیادی احساس آرامش و راحتی می کنند. در این راستا 91 درصد از سازگاری و همدلی در خانواده خود بسیار راضی هستند و 80 درصد معتقدند که «مردم در کارهای خیر شرکت می کنند و به یکدیگر کمک می کنند». حدود 76 درصد نیز به شدت معتقدند که «مردم در مراسم و مناسبت های مذهبی شرکت می کنند». بیش از 65 درصد افراد تاکید می کنند که مردم در روابط اجتماعی خود با تسامح با یکدیگر رفتار می کنند و 70 درصد از “تامین امنیت عمومی” ابراز رضایت می کنند. این نتایج نشان می‌دهد که ایران همچنان جامعه‌ای باثبات است و به آینده امیدوار است، در حالی که اگر طبق نظرسنجی‌های خارجی صحت داشت، امروز هیچ نشانه‌ای از ثبات و یکپارچگی در ایران دیده نمی‌شد.

علاوه بر روزنامه دولت، روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران نیز در گزارشی (اینجا) نوشت که دولت رئیس جمهور توانسته اقتصاد کشور را از فروپاشی نجات دهد و اوضاع رو به بهبود است.

این روزنامه همچنین با اشاره به اعتراضات اخیر مردم در خصوص گرانی ها و مشکلات معیشتی گفت که مردم هیچ اعتراضی به گرانی های اخیر ندارند و دولت آنها را قانع کرده است.

روزنامه وابسته به شهرداری تهران در تایید ادعای خود به عدم حضور مردم در خیابان ها اشاره کرده است. این در حالی است که تجمعات مستمر کارگران، بازنشستگان و فرهنگیان در روزها و هفته های اخیر خلاف ادعای روزنامه را نشان می دهد. نکته دیگری که رسانه های مرتبط با حکومت و حامیان آنها از آن غافل شده اند، تاثیر تدابیر شدید امنیتی علیه تشکل های کارگری و اعتراضات بر معیشت مردم است که یکی از دلایل اصلی عدم برگزاری اعتراضات خیابانی در ایران است.

به نظر شما اگر دولت با رعایت اصول قانون اساسی مجوز تجمعات اعتراضی بدهد، چند درصد مردم برای اعتراض به عملکرد دولت و وضعیت نامناسب اقتصادی کشور به خیابان ها می آیند؟

نظرسنجی های اخیر اما خلاف ادعای دولت و حامیان را ثابت می کند. چندی پیش برخی رسانه ها با اشاره به نتایج یک نظرسنجی از کاهش شدید محبوبیت ابراهیم رئیسی خبر دادند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، کمتر پیش می‌آید که رئیس‌جمهوری در اولین سال مدیریت خود با چنین کاهش محبوبیتی در میان مردم مواجه شود.

گزارش مرکز آمار از شاخص های اقتصادی کشور (اینجا) از جمله گرانی و تورم نیز وضعیت بحرانی اقتصاد کشور و زندگی سخت مردم را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید