رکورد مجیدی در استقلال تنها در یک مورد ارزشمند خواهد بود!

رکورد مجیدی در استقلال تنها در یک مورد ارزشمند خواهد بود!

پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل فولاد خوزستان در هفته دوازدهم لیگ برتر باعث شد تا این تیم همچنان با اختلاف سه امتیاز نسبت به رقبای خود در صدر جدول باشد. علیرضا اکبرپور در گفت و گو با خبرورزشی درباره دیدار استقلال و فولاد، اهمیت پیروزی شاگردان فرهاد مجیدی و دیگر موارد مربوط به باشگاه استقلال صحبت کرد.

استقلال بالاخره فولاد را شکست داد. نظر شما در مورد این پیروزی چیست؟

وقتی تیمی مدعی قهرمانی است باید در تمام بازی هایش امتیاز کامل بگیرد و دیگر فرقی نمی کند با سپاهان بازی کند یا فولاد یا تیم انتهای جدول. استقلال باید همه امتیازها را جمع کند. به خصوص در بازی برگشت، مسابقات سخت تر می شود.

فولاد را چطور دیدی؟

به نظر من فولاد یکی از بهترین تیم های لیگ است. استقلال در چند بازی اخیر مقابل فولاد نیز دچار مشکل شده است. این تیمی است که به راحتی نمی بازد و با قدرت مقابل بزرگان قرار می گیرد. از طرفی طبیعی بود که این بازی فرهاد مجیدی و جواد نکونام پرافتخار باشد. هیچ کدام از آنها نمی خواستند ببازند. در نهایت خدا را شکر که استقلال توانست گل بزند و به خوبی از او مراقبت کند.

از گل مهدی پور می گویید؟

آره! گل استثنایی و زیبا بود. کمتر از این گل ها در لیگ زده می شود. در چنین مسابقاتی که هر دو تیم به خوبی دفاع می کنند، معمولا در چنین ضرباتی گل زده می شود. گل مهدی پور هم شبیه گل کریستیانو رونالدو بود که ابتدا توپ به سمت بالا رفت و سپس به عقب برگشت.

به عنوان یک فوتبالیست، آیا می‌دانی چگونه به توپ ضربه بزنی؟

معمولا برای زدن این ضربات باید توپ را در حالت سقوط یعنی چرخش معکوس شلیک کرد. در این حالت توپ در حال چرخش به سمت پایین می چرخد ​​و جهت آن به طور ناگهانی تغییر می کند. این گل را از فاصله 30 یا 40 متری مقابل همان فولاد خوزستان زدم. دروازه بان فولاد در آن زمان ابراهیم میرزاپور بود و ما در دسفول بازی می کردیم. خدا رحمت کند منصور پورحیدری سرمربی ما بود. در این مسابقه یک پنالتی گرفتم و چنین گلی زدم. البته توپی که زدم روی زمین نبود و به هوا برخورد کرد و همان موقع به آن ضربه زدم.

فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل و بعد از بازی گفت که کاری به رکوردها ندارم و روزی خوشحالم که جام را بالای سر وریا گفوری ببینم. هدف از این بیانیه چیست؟

طبیعی است که هر مربی از هر نظر بخواهد الان تیمش را قهرمان کند. البته منظورم فرم فنی است نه شرایط خاص خارج از زمین. در مسابقات قهرمانی معمولا رکوردهایی وجود دارد که رفت و برگشت دارند. مثل کمترین گل خورده یا خیلی کم باخت یا گل های زیاد اما وقتی تیم نمی برد هر چقدر هم رکوردش بالا باشد برای سرمربی هیچ ارزشی ندارد. در واقع رکورد بدون قهرمانی فایده ای ندارد. البته فرهاد مجیدی هم دوست دارد استقلال قهرمان شود چون در این صورت رکوردهای زیادی رقم می خورد.

نظر شما درباره اتفاقات مربوط به صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس چیست؟

بالاخره روزی این مشکلات باید اصلاح شود. شتر سواری خم نمی شود. ما یا حرفه ای هستیم یا نیستیم. به نظر من اگر یک سال به آسیا نرویم و فوتبالمان را درست کنیم خیلی بهتر از این است که هر سال برویم و هر سال در چنین روزهایی دعا کنیم تا مجوز بگیریم. به خاطر خدا ارزش ایران بالاتر از این است که یک نفر را به فوتبالش مجوز بدهند. چرا همسایگان عرب خود را مسخره می کنیم؟ چرا اینقدر بر باشگاه ها فشار می آوریم؟ اگر ایرانی هستید و نمی خواهید ایرانیان در آسیا کوچک باشند، بیایید یک بار برای همیشه این مشکلات را حل کنیم. خدا را شکر که پول و تجهیزات وجود دارد، پس چرا برای حل اساسی ترین مشکلات فوتبال اقدام نمی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید