ریابکوف: ایران آمادگی خود را برای مذاکرات احیای برجام اعلام کرد

ریابکوف: ایران آمادگی خود را برای مذاکرات احیای برجام اعلام کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مقامات تهران آمادگی دارند به سرعت مذاکرات مربوط به ازسرگیری کامل برجام را به سرانجام برسانند و با وجود ممانعت آمریکا و دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، هیچ مشکل لاینحلی در این زمینه وجود ندارد. و هیچ بن بست در مذاکرات مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران، در واکنش به اظهارات رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا، گفت که ایران آماده تکمیل فوری مذاکرات است. اقدام (برجام) در چارچوب برنامه هسته ای ایران است و هیچ مشکل حل نشدنی در این زمینه وجود ندارد، چه رسد به بن بست در مذاکرات.

ریابکوف توضیح داد: تا آنجایی که من متوجه شدم، طرف ایرانی بار دیگر آمادگی خود را برای پایان سریع مذاکرات برجام و ادامه همکاری با دبیرخانه آژانس در موضوعات مربوطه – علیرغم وجود توطئه‌هایی در این زمینه، اعلام می‌کند. اندامی وجود دارد. به نظر من در مورد احیای برجام هیچ مسئله حل نشدنی وجود ندارد و در هر صورت بن بست دیده نمی شود.

این دیپلمات ارشد افزود: اگر (آمریکا) همانطور که اخیراً اتفاق افتاد، بحث برجام را به موضوعات غیراصولی و دیگر کاربردهای زیانبار غیرضروری گره بزنند، قطعا احیا و بازگرداندن برجام به این راحتی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، تنها انتخاب این است که کدام یک از این گزینه ها مهم تر است.»

روسیه برای سقف قیمت نفت آماده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین به خبرنگاران گفت: مناطق مختلف این کشور از هم اکنون برای تعیین سقف قیمت نفت توسط کشورهای غربی آماده شده است و در هر صورت منافع فدراسیون روسیه تضمین خواهد شد.

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره گفت: تا جایی که من متوجه شدم مقدمات مقابله با این اقدامات غرب در حوزه ها و جنبه های مختلف توسط ادارات و ساختارهای مربوطه ما انجام شده است.

وی افزود: در آینده خواهیم دید که بازار نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان خواهد داد، البته منافع ما در این حوزه به هر نحوی تامین خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود به روند مثبتی در مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ایجاد منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژژیا اشاره کرد و این موضوع در حال پیشرفت است. .

سرگئی ریابکوف همچنین درباره احتمال سفر رافائل گروسی به روسیه تا قبل از پایان سال جاری توضیح داد که اگر داده‌های تایید کننده توجه مقامات مسکو برای نیروگاه اتمی زاپوریژژیا باشد، می‌توان در کوتاه‌مدت درباره تاریخ این سفر توافق کرد. زمان.دریافت.

دیدگاهتان را بنویسید