ریابکوف: رویکرد گام به گام مبتنی بر عمل متقابل احتمالا برای احیای برجام استفاده می شود

ریابکوف: رویکرد گام به گام مبتنی بر عمل متقابل احتمالا برای احیای برجام استفاده می شود

روز جدید معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه احتمال تصمیم گیری در وین برای احیای توافق هسته ای افزایش یافته است، تاکید کرد که نیازی به تعیین ضرب الاجل برای تصمیم گیری نیست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه احتمال تصمیم گیری در وین برای از سرگیری توافق هسته ای افزایش یافته است، تاکید کرد: برای تصمیم گیری نیازی به ضرب الاجل نیست.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاکرات روسیه و آمریکا درباره از سرگیری توافق هسته ای در وین گفت که مذاکرات در وین سرعت گرفته است. ما معتقدیم که احتمال دستیابی به راه حل در چارچوب تعیین شده در دورهای قبلی، از جمله شش دور برگزار شده تا 20 ژوئن (2021)، افزایش یافته است. این یک چیز مثبت است. همه کشورها آماده حل مشکلات باقی مانده هستند.

ریابکوف همچنین درباره احیای برجام صحبت کرد و گفت: برای دستیابی به هدف نهایی، یعنی احیای توافق هسته ای به شکل اولیه، برنامه های متعددی ممکن است.

به گفته این دیپلمات ارشد روسی (احتمالا) برای دستیابی به هدف نهایی از رویکرد گام به گام مبتنی بر تعامل استفاده خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه نیازی به تعیین ضرب الاجل برای تصمیم گیری نهایی درباره توافق هسته ای نمی بیند، درباره احیای برجام گفت: [توافقی دیگر] جایگزین شود. روسیه در جریان کمک های سیاسی و دیپلماتیک به ایرانی ها، آمریکایی ها و اروپایی ها[در جریان مذاکرات] بر این اساس پیش بروید.

اظهارات ریابکوف درباره احیای برجام همزمان با هشتمین دور مذاکرات در وین بیان می شود.

شرکای برجام اخیراً بدون ایران در وین ماندند تا هیأت آمریکایی در مورد مسائل گفتگو کرده و یادداشت ها را با هم مقایسه کنند.

سفیر روسیه در وین همچنین با مذاکره کننده ارشد آمریکا در وین دیدار کرد تا درباره مسائل جاری این مذاکرات گفتگو کند.

دیدگاهتان را بنویسید