ریشه استکبارستیزی میرزا در معارف اسلامی است/ ارسال بیش از 70 مقاله به کنگره میرزا کخ


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914025

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ریشه استکبارستیزی میرزا در آموزه های اسلامی بود، گفت: اولین الگوی بسیج مردمی توسط میرزا کوه ارائه شد زیرا قدرت و اقتدار میرزا، رسانه ای و تدارکاتی بود. حمایت مردم بودند و هدف این شهید فقط اعتلای ملت ایران است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا ثاحتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عصر یکشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به صدمین سالگرد شهادت میرزا کوه جانی در رشت گفت: مهمترین ویژگی کنگره امسال این است که ما می خواهیم نام مه میرزا نه تنها در گیلان بلکه در پژواک نیز حفظ شود.» صدای میرزا کوچاه خان در سراسر ایران شنیده می شود.

وی با بیان اینکه کار برای نهضت جنگلداری امکانات زیادی دارد، افزود: برنامه های امسال جنبه های مختلفی از جمله تبارشناسی و تاریخ نگاری نهضت جنگلداری را بررسی می کند.

دبیر کنگره بین المللی میرزا با اشاره به مهم ترین برنامه های همایش در رشت گفت: این همایش صبح روز 19 آذرماه در تالار مرکزی رشت برگزار می شود و با سخنرانی مسئولان کشوری، ارائه مطالب علمی سخنرانی، اهدای جایزه سال میرزا، افتتاحیه مطبوعاتی وی و افتتاحیه 70 نوع تولیدات هنری کنگره میرزا از برنامه های آن روز است.

ثقاتی افزود: پس از یک دهه تعطیلی، مجموعه فرهنگی هنری سردار جنگل در این هفته بازگشایی می شود و به عنوان تئاتر شهر فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان خاصی مسئول شناخت نهضت جنگل در کشور نبوده است، ادامه داد: هر سازمان و نهادی بر اساس رسالت خود در این زمینه کارهای موقتی انجام داده است، اما ما به دنبال این هستیم که بنیاد دایمی میرزا کوه به آن بپردازیم. پس از اختتامیه کنگره تشکیل می شود تا در طول سال به طور مستقل در زمینه نهضت جنگل فعالیت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ارائه بیش از 70 عنوان مقاله علمی در کنگره میرزا کوچک تصریح کرد: برخی از این مقالات از کشورهای خارجی است و در نهایت این مقالات علمی در قالب کتاب منتشر می شود.

سقطی گفت: 40 عنوان کتاب در مورد نهضت جنگل وجود دارد که تعدادی از آنها منتشر شده و تعدادی نیز در آینده منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ریشه استکبارستیزی میرزا در آموزه های اسلامی بود، گفت: اولین الگوی بسیج مردمی توسط میرزا کوچوک ارائه شد، زیرا قدرت، حمایت رسانه ای و لجستیکی میرزا کوچوک مردم بودند و تنها هدف از این امر. شهید برای اعتلای ملت ایران بود.»

سقطی با بیان اینکه خیانت و نفوذ دشمنان دو دلیل شکست نهضت جنگل بود، گفت: برخی از دوستان از ترس و آسایش طلبی در نهضت جنگل نفوذ کردند و عده ای جاسوس در قالب یک شخصیت انقلابی در داخل جنگل نفوذ کردند. نهضت جنگل و او را شکست داد اما میرزا کوچک به شهادت او نام گرفت. در تاریخ جاودانه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید