زبان شعر سودمندترین و تأثیرگذارترین ابزار جهاد است


ساعت: 21:50
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822711

سخنگوی ولی فقیه استان و امام جمعه کرمانشاه، زبان شعر را سودمندترین و تأثیرگذارترین ابزار جهاد دانست و گفت: جوانان امروزی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، محفل ادبی میلاد حسن امروز یکشنبه با حضور تنی چند از شاعران آئینی استان در بیت نماینده ولی فقیه در استان و در نماز جمعه کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این مراسم با بیان اینکه شعر در ادبیات جایگاه ویژه ای دارد، گفت: از ابتدا تا کنون نویسندگان صاحب نامی در این عرصه قدم برداشته اند که آثارشان ارزشمند و جاودانه است.

وی زبان شعر را سودآورترین و تأثیرگذارترین ابزار جهاد عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری اخیراً بر جهاد تأکید فراوان داشته اند و وظیفه شاعران آئینی در این زمینه رسیدگی به شبهات و مشکلات جوانان امروزی است. ابزار شعر».

سخنگوی ولی فقیه استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: در طول تاریخ اگر شاعرانی چون حافظ و مولانا تبیین نمی شد، بی شک نام آنها تا به امروز باقی نمی ماند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما به ویژه برای اهالی شعر و ادب تبیین برای جوانان قبل و بعد از انقلاب است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اشعار باید به گونه ای باشد که اسلام و انقلاب را تبیین کند.

آیت الله علما با بیان اینکه امروز زمان تسلیم قدرت های بزرگ است، گفت: هر چند امروز همه دشمنان ما در خلیج فارس جمع شده اند اما قدرت حرکت ندارند و این بسیار مهم است.

امام جمعه کرمانشاه تبیین را کار مهمی دانست و گفت: اگرچه امروز مشکلات اقتصادی در کشور آشکار است اما نباید از تبیین نقشه های شوم دشمنان دست برداریم.

وی افزود: امروز روزی است که دنیا با ما می جنگد، ما هم باید با آنها بجنگیم و همانطور که امام (ره) فرمودند اگر دشمن با دین و اسلام ما بجنگد ما نیز با آنها مبارزه می کنیم.

گفتنی است در این مراسم 12 شاعر برگزیده از انجمن های ادبی استان به تلاوت ابیاتی در وصف ماه مبارک رمضان، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، امام علی (ع)، ولایت، انقلاب پرداختند. ، انتظار و ….


3009ea99 55c7 455d ae87 bfab4bfa8ede خبر خاکستری




امروز روی صحنه نگه داشتن مردم با هنر شعر، جهاد بزرگی است

به گزارش مرصادنیوز، سردار بچمن ریحانی امروز یکشنبه در محفل ادبی میلاد حسن که با حضور تنی چند از شاعران آئینی استان در بیت ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز جامعه هنری به ویژه شاعران. بدن انسان غالب است، بدهی جدی دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: امروز جامعه شعر و هنر باید بتواند صحنه های زیبای انقلاب نسل جوان را با سازهای شعر، موسیقی، تئاتر و… تبیین کند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک انتقال عزت و اقتدار اسلام و کشور با قدرت کلام و هنر شاعران فداکار در برابر جنگ نرم دشمنان با زبان رسا و رسا میسر خواهد شد.

سردار ریحانی گفت: در این شرایط اگر هنرمندان کار کنند زیباترین آثار هنری را خلق می کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مظهر واقعی هنر هستند و توانسته اند دل های بسیاری را به خود جلب کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با تاکید بر جهاد تبیین شاعران و هنرمندان گفت: امروز باید در کنار هجمه های دشمن ایستادگی کرد و در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کرد و شاعران می توانند ابعاد انقلاب و زوایای آن را بیان کنند که مورد هجمه قرار می گیرند. توسط دشمنان.”

وی شعر را هنری زیبا و بصیرتی توصیف کرد و افزود: شعر باید قالب و محتوای خوبی داشته باشد در این صورت کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم که قصد داریم هنر شعر را با آن غنا کنیم.

سردار ریحانی گفت: امروز روی صحنه بردن مردم با هنر شعر، جهاد بزرگی است که ثواب دنیوی و دنیوی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید