زخم های فرهنگی در جامعه «خب شما چه» قابل التیام نیست/ رفع مشکلات فرهنگی محلات یزد نیازمند حمایت متولیان است.

ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792541

حجت الاسلام حیدری گفت: وقتی جامعه به سمت جامعه «برای من چه» و «برای تو چه» جذب شود و هیچکس حتی حق تذکر نداشته باشد، آن جامعه بهبود نمی یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمحمدناصر حیدری، رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد در گفت و گو با یزدرسا با اشاره به کمبود پارک و تفرجگاه یزدرسا اظهار داشت: شاید هنوز زود باشد که اعلام کنیم شورای ششم برای ساخت پارکی در نظر گرفته است. از بزرگترین پارک ها.«خوشبختانه در جنوب یزد اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

*** شورای ششم به دنبال ساخت یکی از بزرگترین پارک های شادی یزد است

حیدری افزود: زمین مورد نیاز این پارک دیده شده و توصیه هایی برای سرمایه گذاری در این قسمت شده است و حتی تصمیم گرفته شده تا یک سفر سرمایه گذاری برای تهیه وسایل بازی جدید در پارک انجام شود.

وی ادامه داد: البته پس از تصویب این طرح و تکمیل مراحل اولیه، این موضوع به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد گفت: متأسفانه امروز فقط غذا و رستوران به محلی برای تفریح ​​یزدی ها تبدیل شده است و با وجود اینکه کمبود تفرجگاه وجود دارد اما اگر نگاه کنید باز هم یزد را زیاد می بینید. از جاذبه های گردشگری یزد دیدن نکرده است.

حیدری با اشاره به برخی گلایه‌ها از نبود برنامه‌های فرهنگی در پارک‌ها، گفت: پارک‌ها مکان‌هایی برای استراحت و استراحت هستند و در شهرها مردم برای در امان ماندن از سر و صدای شهرنشینی و آلودگی‌های مختلف به پارک‌ها مراجعه می‌کنند. جشن و جنگ برای چنین فضاهایی مناسب نیست البته می توان برنامه های فرهنگی مانند مشاوره و بازی های دسته جمعی برگزار کرد اما ایجاد آلودگی صوتی در مگانی که برای آرامش انجام می شود به نظر من مناسب نیست.

*** رفع مشکلات فرهنگی محلات یزد; شما به حمایت متولیان نیاز دارید

وی خاطرنشان کرد: برای برنامه ریزی برای رسیدگی به مشکلات فرهنگی محلات از ریش سفیدان، نخبگان و معتمدین محلات می خواهیم مشکلات محله خود را با همگرایی احصا کرده و برای رفع آن به شورا ارائه کنند.

رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد گفت: سعی می کنیم هر هفته به یکی از محله های یزد سر بزنیم تا مشکلات آنها با سایر دستگاه ها به حداقل برسد. البته در حال حاضر بیشترین دسترسی را به بدنه شهرداری و دادگاه داریم. پرونده های موجود باید از طریق سازمان ها و نهادهای مرتبط با شهرداری حل و فصل شود.

وی بیان کرد: پیگیری مطالبات مردم دغدغه همه اعضای شورای شهر است، بنابراین نیاز به انسجام و همدلی بین دستگاه ها برای پاسخگویی به مطالبات مردمی از جمله نبود پاسگاه در حسن آباد است که در حال انجام است. با فرماندهی انتظامی یزد.

*** بازسازی آسفالت ۲۱ هزار جاده یزد یک شبه امکان پذیر نیست

حیدری با اشاره به اینکه 21 هزار راه در یزد وجود دارد، گفت: همه مشکلات مانند آسفالت راه های یزد یک شبه حل نمی شود، زیرا شورای قبلی اصلاً به آسفالت راه ها نزدیک نشده بود، اما در این 100 تا دوره روز فعالیت شورا «بهسازی و بازسازی آسفالت معابر یزد قابل مشاهده است.

رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی در اماکن تاریخی اذعان داشت: برای مردم سودی از سوی مدیران و تجار ندارد، باید سبک زندگی سالم داشته باشند و دستورات الهی را کاملا بپذیرند. .

*** زخم فرهنگی در جامعه «خب من تو چی» خوب نمی شود

وی گفت: این مصیبت است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای کاهش یابد، زیرا وقتی جامعه جذب جامعه ای از «چه به من» و «چه به تو» شود و هیچکس حتی آن را نداشته باشد. حق هشدار که این جامعه با آن مواجه است. بهبود نمی یابد، بنابراین نمی توان تنها نهادهای فرهنگی را مقصر معضل فرهنگی دانست.

حیدری گفت: نیمی از مشکلات فرهنگی خود مردم هستند و دولت فقط مسئول نیمی دیگر است و همه ما درگیر مسائل فرهنگی هستیم زیرا وقتی خانه ای آتش می گیرد حتما اگر همسایه اش بگوید آتش چیزی نیست. برای ما حتماً آتش می شود.» دامن خانه همسایه را هم می گیرد.

حیدری با اشاره به اینکه زمین اهدایی به عنوان ظرفیت شهری است، گفت: شورای ششم هر هفته با حضور مدیران خیرین، دو نفر از اعضای شورای شهر، شهردار یزد و معاونین شهردار تشکیل جلسه می دهد تا زمین اهدایی برای استفاده حداکثری بررسی شود. ظرفیت ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید