زلزله کانال بازار ارز و سکه/دلار را تغییر داد

زلزله کانال بازار ارز و سکه/دلار را تغییر داد

روز جدید : خبر برجامی مورد توجه دلالان دلار قرار گرفت و در نتیجه قیمت دلار و سکه کاهش یافت.

روز دوشنبه 6 تیرماه در بازار دلار زلزله رخ داد. قیمت دلار در تهران و همچنین در سلیمانیه و هرات کاهش یافت.
کاهش چشمگیر قیمت دلار در تهران و هرات

دلار با یک کانال در تهران کاهش یافت. اسکناس های آمریکا بیش از 1200 جلد کاهش یافت. قیمت دلار هرات نسبت به دیروز نزدیک به 1000 تن ارزانتر شد. نرخ دلار در سلیمانیه نیز بیش از 700 تومان کاهش یافت.

روند نرخ دلار در بازار رسمی

روند نرخ دلار در بازار رسمی برخلاف بازار آزاد به میزان محدودی در نوسان است. در بازار متشکل قیمت دلار صبح دیروز 27 هزار و 591 جلد مبادله شد. نرخ دلار در اواسط روز 27 هزار و 570 حجم تعیین شد و دیشب 27 هزار و 580 حجم به فروش رسید.

قیمت دلار در بورس سراسری از صبح امروز با 27 هزار و 712 تن آغاز شد. دلار در بورس ملی در اواسط روز به 27 هزار و 743 تومان رسید اسکناس آمریکا در پایان بورس سراسری 27 هزار و 717 تومان بود که نسبت به روز گذشته 21 تومان نوسان نزولی را نشان می دهد.

خبر خوش برای برجام

اواخر هفته گذشته زمزمه سفر بورل به تهران در میان دلالان ارز در تهران پیچید. جوزف بورل جمعه شب گذشته وارد تهران شد تا غبار مذاکرات هسته ای را پاک کند.

با این سفر و اخبار جدید، بذر امید در میان دلالان دلار کاشته شد. دلالان معتقدند موتور برجام ماه ها بعد دوباره راه اندازی شد.

روز گذشته خبر برجامی نیز مورد توجه دلالان دلار قرار گرفت. سخنگوی وزارت امور خارجه در مذاکرات برای لغو تحریم ها گفت: زمان و مکان تقریباً مشخص است. در ساعات آینده تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد. یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و این نشست در روزهای آینده و همین هفته برگزار خواهد شد.

یک منبع آگاه از وزارت خارجه قطر به میدل ایست نیوز گفت که دوحه میزبان از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران خواهد بود.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه از سفر معاون وزیر امور خارجه فردا به دوحه خبر داد.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز وارد دوحه پایتخت قطر می شود.

به گفته تحلیلگران، کاهش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه از سوی دیگر، خبر مثبت برجامی، انتظارات برای کاهش قیمت را تقویت کرد.

دستگیری در بازار ارز

حاجیان سخنگوی فراجا گفت: در حوزه معاملات فردا 86 کانال با بیش از 75 هزار نفر شناسایی، 57 متهم در این رابطه دستگیر و یک گروه 3 تنی طلای خیالی معامله شده است.

به گفته سخنگوی فرجا، دو نفر از مدیران ارشد معاملات فردا و 30 نفر از مدیران شبکه دستگیر و همچنین 200 نفر در بازار طلا شناسایی و دستگیر شدند.

دلار وارد بازار سکه شد

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی طلا شب گذشته افزایش یافت. فلز زرد جهان امروز 12 دلار افزایش یافت و در محدوده 1838 دلار معامله شد.

اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا و سکه با دلار کاهش یافت. قیمت طلا امشب 33 هزار تن ارزانتر از دیروز معامله می شود. قیمت طلای 18 عیار امروز یک میلیون و 365 هزار و 600 تن بود.

دیدگاهتان را بنویسید