زلنسکی بر لزوم دیدار با پوتین تاکید کرد


ساعت: 03:50
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817007

رئیس جمهور اوکراین دیدار با همتای روس خود را ضروری دانست و گفت تصمیم گیری درباره آشتی با روسیه را به همه پرسی اوکراین واگذار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح سه‌شنبه، ولادیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درخواست خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را تکرار کرد.

زلینسکی در مصاحبه ای بر لزوم دیدار با پوتین تاکید کرد و گفت که درک موضع مسکو برای پایان دادن به جنگ ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک، وی همچنین گفت که راه حل فوری برای سرزمین های اشغالی اوکراین در حال حاضر امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور اوکراین گفت: تعدادی از موضوعاتی که ممکن است در مذاکرات با روسیه به خطر بیفتد باید در سراسر اوکراین به همه پرسی گذاشته شود.

بر اساس این گزارش، زلنسکی افزود: سازش نهایی در مذاکرات اوکراین و روسیه از طریق یک همه پرسی تماما اوکراینی مشخص خواهد شد. اینها تضمین های امنیتی هستند، سرزمین های اشغال شده موقت دنباس و کریمه.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ملی‌گرایان اوکراینی به غیرنظامیان اجازه خروج از منطقه درگیری را نمی‌دهند و افزود که مسکو با ماموریت حافظ صلح به رهبری ناتو در اوکراین مخالف است. (اطلاعات بیشتر)

در 24 فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان در شرق اوکراین) عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و ملی‌سازی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد و تمرکز نیروهای مسلح روسیه تنها بر زیرساخت های نظامی اوکراین است. ایالات متحده و متحدانش از جمله ژاپن به این اقدام مسکو با اعمال تحریم های جامع علیه روسیه پاسخ داده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید