زلنسکی: جنگ در اوکراین سال آینده پایان خواهد یافت

زلنسکی: جنگ در اوکراین سال آینده پایان خواهد یافت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی به پولیتیکو گفت که جنگ در اوکراین سال آینده پایان خواهد یافت. وی در این پیام در رابطه با ارزیابی پایان جنگ در اوکراین گفت: معتقدم مردم اوکراین در سال پیش رو بیشترین تاثیر را خواهند داشت البته زمانی که صلح برقرار شود.

فارس: رئیس جمهور اوکراین در اظهارات جدید گفت که جنگ اوکراین در سال آینده به پایان می رسد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی به پولیتیکو گفت که جنگ در اوکراین سال آینده پایان خواهد یافت.

وی در این پیام در رابطه با ارزیابی پایان جنگ در اوکراین گفت: معتقدم مردم اوکراین در سال پیش رو بیشترین تاثیر را خواهند داشت البته زمانی که صلح برقرار شود.

در 24 فوریه (5 مارس 1400) روسیه حمله نظامی به اوکراین را آغاز کرد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را “حفاظت از مردمی که به مدت هشت سال مورد آزار و اذیت و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفتند” اعلام کرد. .

در راستای تحقق هدف فوق، پوتین اعلام کرده است که به دنبال «خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین» و محاکمه همه جنایتکاران جنگی مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در دونباس است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت ها و نیروهای نظامی اوکراین حمله می کنند و از 25 مارس وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.

به گفته نمایندگان بلندپایه روسیه، هدف نهایی از عملیات نظامی روسیه “آزادسازی دونباس و ایجاد شرایط تضمین کننده امنیت خود روسیه” است.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که با پمپاژ بیشتر تسلیحات دوربرد غرب به اوکراین، اهداف جغرافیایی عملیات نظامی روسیه فراتر از خط فعلی خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید