زلنسکی: مذاکره با روسیه “تنها گزینه ما” است/ بوچا نشان می دهد چه کسی “نازی” است.

زلنسکی: مذاکره با روسیه

روز جدید رئیس جمهور اوکراین گفت، مذاکره با روسیه “تنها گزینه” برای کشورش است، اگرچه امکان مذاکره اکنون به یک “چالش” تبدیل شده است.

در بیانیه ای که امروز (سه شنبه) از تلویزیون ملی پخش شد، ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که او و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است شخصاً مذاکره نکنند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین بر اهمیت تضمین های امنیتی برای کشورش در برابر حملات مکرر احتمالی روسیه تاکید کرد.

به گزارش رویترز، زلنسکی گفت که روسیه می‌تواند تا دو سال دیگر عملیات نظامی دیگری را آغاز کند. به همین دلیل است که ما به تضمین های امنیتی نیاز داریم.

وی افزود که با قطعیت در صدر فهرست اولویت ها برای 10 سال آینده، اوکراین شبیه “اسرائیل بزرگ” خواهد بود.

زلنسکی گفت: در حال حاضر ما چاره ای جز ادامه مذاکرات با روسیه نداریم.

زلنسکی با تاکید بر اینکه کشورش باید از موضع قوی وارد مذاکرات شود، گفت: اگر حاکمیت خود را حفظ کنیم و شرایط به قبل از حمله روسیه برگردد، پیروز خواهیم شد.

وی در رابطه با بوچا تاکید کرد که مقامات اوکراینی به دنبال عاملان جنایات جنگی خواهند بود و از کشورهای سراسر جهان برای دستگیری آنها می خواهند همکاری کنند.

زلنسکی گفت: کشتار در بوچا نشان می دهد که این روسیه است که سیاست های نازی ها را دنبال می کند نه اوکراین.

وی در خصوص وضعیت ماریوپول در جنوب شرق اوکراین گفت: تلاش اوکراین برای خروج نیروهای روسیه از شهر محاصره شده با مشکلات زیادی مواجه است. وضعیت نظامی در شهر “بسیار سخت” است.

زلنسکی گفت که ترکیه طرحی را برای تخلیه مجروحان و اجساد از شهر پیشنهاد کرده است، اما هشدار داد که این به خواست پوتین بستگی دارد.

رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد که به نفع کشورش است که تحقیقات بین المللی در مورد کشتار غیرنظامیان توسط روس ها در درگیری آغاز کند.

زلنسکی روز گذشته یک سفر احساسی به شهر بوچا داشت.

پس از عقب نشینی نیروهای روسی از منطقه، در خیابان های بوچا، در شمال غربی کیف، اجساد غیرنظامیان پراکنده شد، بسیاری از آنها با دستان بسته، زخم های گلوله از فاصله نزدیک و آثار شکنجه پراکنده شدند. اوکراین و رهبران غربی روسیه را به کشتن غیرنظامیان و انداختن اجساد آنها در گورهای دسته جمعی متهم کرده اند. گفته می شود حداقل 57 جسد در گودالی در بوچا پیدا شده است.

زلنسکی در خیابان های بوچا گفت: از زمانی که کیف از جنایات ادعایی ارتکاب شده توسط نیروهای روسی در اوکراین مطلع شد، مذاکره با روسیه برای اوکراین دشوارتر شده است.

زلنسکی که جلیقه ضد گلوله به تن داشت و توسط نیروهای امنیتی محاصره شده بود، گفت: “اینها جنایات جنگی هستند و جهان آنها را به عنوان نسل کشی به رسمیت خواهد شناخت.” وقتی می بینید اینجا چه کرده اند، صحبت کردن خیلی سخت است. هر چه فدراسیون روسیه جلسه را طولانی تر کند، برای آنها و برای این وضعیت و برای این جنگ بدتر خواهد بود. می توانید ببینید که با این شهر مدرن چه کاری انجام شده است.

یک گور دسته جمعی حاوی اجساد حداقل 20 غیرنظامی، از جمله شهردار و خانواده اش، در جنگلی در نزدیکی شهر موسین، در 20 مایلی غرب بوچا، جایی که گور دسته جمعی دیگری پیدا شد، پیدا شد. به گفته الکساندر شربا سفیر سابق اوکراین در اتریش، اجساد شهردار محلی اولگا سوخنکو که به همراه همسر و پسرش دفن شده است، در گودال است.

دیدگاهتان را بنویسید