زلنسکی چهره واقعی خود را نشان داد. “تمام روس ها را تحریم کنید”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرغم تلاش های رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی برای متحد کردن مردم روسیه با کیف علیه عملیات نظامی ویژه مسکو در منطقه دونباس، او سرانجام چهره واقعی خود را نشان داد.

صبح سه‌شنبه، زلنسکی از غرب خواست نه تنها دولت مسکو، بلکه کل مردم روسیه را نیز تحریم کند، زیرا به گفته او، آنها از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند.

وی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت که دولت های غربی باید در پاسخ به عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند.

واشنگتن پست درخواست زلنسکی را “مهم ترین تحریم ها” علیه روسیه از زمان آغاز جنگ با اوکراین خواند و به نقل از او نوشت: “روس ها باید در دنیای خود زندگی کنند تا زمانی که فلسفه خود را تغییر دهند.”

رئیس جمهور اوکراین همچنین خواستار تعمیم این اقدام به شهروندان روسی که کشور را ترک کرده اند نیز شد.

زلنسکی که از روزهای ابتدایی جنگ در ویدئوهایی به زبان روسی صحبت می کرد و می خواست حملات ویرانگر به زیرساخت های نظامی کشورش را متوقف کند، گفت: روس ها هر چه هستند، بگذارید در روسیه بمانند.

بر اساس این مصاحبه، او مدعی است که کل جمعیت روسیه مسئول عملیات نظامی ویژه کرملین در دونباس هستند.

در همین حال رئیس جمهور اوکراین تمامی روس ها را به عنوان حامیان جنگ با کشورش معرفی کرد و خواستار تحریم همه آنها شد که پیش از این در سخنرانی های مکرر مدعی شده بود که مردم روسیه برای توقف عملیات در دونباس تظاهرات ضد دولتی را آغاز کرده اند.

چند روز پیش، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفته بود که اگر مسکو بخواهد صحبت کند، توپ در اختیار آنهاست و آتش بس و خروج نیروهای روسی را شرط مذاکره با آن کشور خواند.

دیدگاهتان را بنویسید