زمان ثبت نام حج تمتع 1402 اعلام شد

زمان ثبت نام حج تمتع 1402 اعلام شد

اکبر رضایی از انجام ثبت نام داوطلبان از 19 اسفند 1401 خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام بر اساس اولویت تدوین شده انجام می شود و تمامی داوطلبان باید آمادگی لازم را داشته باشند.
زمان ثبت نام حج تمتع 1402 اعلام شد

اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه حج سال 1402، 87 هزار و 550 زائر از کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند، گفت: اقدامات لازم از جمله برنامه ریزی اجرایی، در هاتل انجام می شود تا حج مثل همیشه انجام شود.» داشتن عزت، امنیت و سلامت.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اولویت اول جامعه هدف (از جمله تشرف) افرادی هستند که در سال 1398 در کاروان های حج ثبت نام کرده و وجوه مربوطه را واریز کردند، اما به دلیل لغو حج. آن سال در تشرف شکست خوردند و هنوز تسلیم نشده اند. در صورت عدم حضور این افراد اولویت های بعدی برای پرکردن ظرفیت خالی کاروان ها اعلام می شود.

رضایی افزود: اولویت دوم تمامی دارندگان حساب سپرده حج تمتع تا 8 اسفند 93 است و لازم است این افراد با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir اطلاعات خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کنند.

وی ادامه داد: اولویت سوم برای دارندگان فیش ودیعه حج تا 10 فروردین 1395 است.

رضایی با بیان اینکه ثبت این اولویت ها تنها برای تکمیل ظرفیت خالی در کاروان های پیام خواهد بود، گفت: لازم است این افراد اطلاعات خود را تکمیل و اقدام کنند.

وی درباره اولویت چهارم و پنجم توضیح داد: اولویت چهارم برای دارندگان حساب سپرده حج تمتع تا تاریخ 31 اردیبهشت 1395 و اولویت پنجم برای کلیه دارندگان حساب سپرده حج تمتع از اول خرداد 1395 به بعد همه روزه و فقط تا زمان تکمیل ظرفیت است. کاروان ها در سطح آنها در هر استان تکمیل می شود.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: متقاضیان اعزام به حج 1402 باید دارای گذرنامه با تاریخ اعتبار حداقل 1 دی ماه 1402 باشند.

لازم به ذکر است ستاد اجرایی حج تمتع 1402 سازمان حج و زیارت از ماه ها قبل برنامه ریزی حج را آغاز کرده و در قالب وبینار برخی موارد را پیگیری کرد.

در حال حاضر اولین گروه از هیئت برنامه ریزی حج آتی شامل اعضای هیئت، اعضای گروه اجرایی و کارشناسان اسکان، گروه تخصصی هتل های خود پذیرایی و آشپزخانه مرکزی، نمایندگان مرکز پزشکی و دست اندرکاران سیستم مسیرهای الکترونیکی به عربستان سعودی سفر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید