زمان شروع ثبت نام غیر عضویت در نهضت ملی مسکن + جزئیات اعلام شد.

زمان شروع ثبت نام غیر عضویت در نهضت ملی مسکن + جزئیات اعلام شد.

روز جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن مردان مجرد زیر 45 سال بعد از 15 دی ماه در دستور کار قرار گرفته است.

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت نام نهضت ملی مسکن که تا 15 دی ماه تمدید شد، برای افراد غیر واجد شرایط پس از 15 دی ماه انجام می شود و این دسته از داوطلبان با saman.mrud تماس بگیرند. ir جهت ثبت نام. آنها به تنهایی عمل می کنند.

بر این اساس افراد مجرد پس از ابلاغ نهایی دستورالعمل مشروط بر تنظیم تعهد نامه محضری جهت ارائه قرارداد در زمان تحویل واحد مسکونی می توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند. بر اساس متن پیشنهادی برای ابلاغ، در صورت عدم انجام تعهد به ازدواج در زمان انتقال، قرارداد انتقال سهم فسخ می شود.

لازم به ذکر است در استان تهران در 12 شهرستان از جمله اسلام شهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهرستان جدید امکان ثبت نام وجود دارد. پرند و شهر جدید ایوانکی. .
اما تهرانی ها فقط در شهرهای پاکدشت، رباط کریم، پرند، هشتگرد و ایوانکی مجاز به ثبت نام هستند و در صورت اشتباه ثبت نام در سایر شهرستان های استان باید در بقیه زمان ها انصراف داده و مجددا شهر مناسب را انتخاب کنند.

متقاضیان سایر شهرستان های استان تهران (به استثنای تهران) می توانند فقط در شهر محل سکونت خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام نهضت ملی مسکن یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید از سوی رئیس جمهور از 28 مهرماه در سایت saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست های اصلی مسکن دولت سیزدهم است که بر اساس آن دولت در نظر دارد در مدت چهار سال 4 میلیون مسکن بسازد.

متقاضیان دارای چهار شرط ازدواج و سرپرست خانوار، حداقل 5 سال اقامت در شهر مورد تقاضا، فاقد ملک شخصی و در نهایت عدم استفاده از تسهیلات دولتی از ابتدای انقلاب مسکن می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خوداشتغال به شرط داشتن حداقل 35 سال سن، دارای معلولیت جسمی و حرکتی و 20 سال تمام می توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) شرکت کنند.

همچنین قانون برای سرپرستان خانوار محدودیت سنی تعیین نکرده است، زیرا این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف می شوند و ملاک این است که قانونگذار متأهل یا سرپرست خانوار باشد. در عین حال، زن و مرد سرپرست خانواری که به دلیل طلاق تنها زندگی می کنند و سرپرست فرزندان خود هستند، خانوار محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی می توانند ثبت نام کنند.

بر اساس مصوبه جدید شورای عالی مسکن، مردان مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص می توانند با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان در امور مهاجران کلان شهرها، سابقه سکونت به یک سال کاهش یافته است. به عبارتی اگر فردی ساکن کلانشهری باشد و در شهر دیگری درخواست مسکن کند با حدود یک سال اقامت در همان شهر امکان ثبت نام در طرح ملی مسکن وجود دارد.

همچنین برای مستخدمین و نیروهای لشکری ​​و روحانیون بر اساس دستور اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه های علمیه، در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت 5 سال الزامی نیست. این افراد می توانند در سایر شهرهای کشور به جز تهران از این مزیت بهره مند شوند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، تاکنون بیش از 2 میلیون و 387 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید