زمان صعود به مراحل حذفی جام جهانی است/ اسکوچیچ شایسته سرمربیگری تیم ملی در قطر است.

زمان: 08:12
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785016

ملی پوش اسبق فوتبال ایران گفت: دراگان اسکوچیچ هر چه در توان دارد برای تیم ملی فوتبال گذاشته و شایسته راهیابی تیم ملی به جام جهانی خواهد بود.

ستار همدانی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا درباره آخرین دیدارهای تیم ملی گفت: دیدارهای بسیار خوبی از تیم ملی در لبنان و اردن شاهد بودیم که نقش همدلی او بیش از هر چیز آشکار بود.» پس از پیروزی در دو بازی نسبتا دشوار خارج از خانه، تقریباً زمان رسیدن به جام جهانی فرا رسیده بود.

وی ادامه داد: ما در گروه خود شانس اصلی صعود به جام جهانی 2022 هستیم اما مهمترین نکته در این دیدارها مقابله با تسلط بازیکنان و احترام به موقعیت ها بود.

همدانی در این خصوص گفت: مهدی طارمی یکی از بهترین بازیکنان ماست و قطعا به لیست تیم ملی بازخواهد گشت اما شکی نیست که باید به جایگاه سرمربی و بازیکن احترام گذاشت. همه باید شرح وظایف خود را بدانند. نگرش اسکوچیچ محترمانه و کار او قابل ستایش بود. در غیر این صورت سنگ به سنگ بسته نمی شد.

سرمربی سابق تیم های فوتبال تراکتورسازی و استقلال اذعان داشت: پدر نمی تواند در مورد خانواده خود بد صحبت کند و نباید مصاحبه قبلی دراگان اسکوچیچ را تشویق کند. برخی به دنبال بازیکنانی هستند که تیم ملی را به حاشیه برانند. سرمربی تیم ملی شایسته احترام است و نتایج خوبی کسب کرده است.

وی در خصوص تغییر تاکتیک تیم ملی گفت: سیستم های مختلفی در این تیم قابل پیاده سازی است که اسکوچیچ با توجه به توانایی بازیکنان آنها را ترتیب می دهد. در تیم ملی بازیکنان زیادی داریم با تفنگ زیاد و با استراتژی کادرفنی مشخص و البته آمادگی ستاره ها حتی با سیستم های مختلف هم می توان پیروز شد.

همدانی در خصوص آمادگی تیم ملی برای جام جهانی تاکید کرد: مهمترین وظیفه فدراسیون فوتبال و وظیفه ملی پوشان برای جام جهانی باید افزایش سطح آمادگی تیم ملی برای درخشش در اوج باشد. از فوتبال با بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ و معتبر، اعتماد به نفس خوبی به تیم تزریق می شود و کیفیت فنی و روانی بچه ها بالا می رود.

وی با تاکید بر لزوم اقتدار در قطر خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی مدونی انجام شود تا بتوانیم جادو را در قطر بشکنیم. وقت آن است که به فکر صعود به مرحله حذفی جام جهانی باشیم و با پتانسیلی که از بازیکنان تیم ملی می بینم این موضوع دور از دسترس نیست. امیدوارم گروه خوبی داشته باشیم و صعود آرام باشد.

ملی پوش اسبق فوتبال ایران به مناسبت تغییر سرمربی تیم ملی گفت: دراگان اسکوچیچ تمام تلاش خود را برای تیم ملی انجام می دهد و بدون مشکل این تیم را به جام جهانی می رساند. سهم اسکوچیچ را نمی توان نادیده گرفت و می توانیم به او فرصت بزرگی بدهیم.

همدانی در پایان گفت: نشستن روی یک مرد بزرگ و کاریزماتیک روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی قطر باعث می شود حداقل از قبل شکست نخوریم. البته باید راهبردها را مشخص کنیم و اهداف تیم ملی را بشناسیم. با این حال فکر می کنم اسکوچیچ شایسته هدایت تیم ملی به جام جهانی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید