زمان کمی برای دستیابی به توافق در وین باقی مانده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت زمان کمی برای دستیابی به توافق با ایران در جریان مذاکرات وین باقی مانده است.

ساکی صبح پنجشنبه در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: «آنچه می بینیم این است که پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اما تعدادی از مسائل بسیار دشوار وجود دارد که حل نشده باقی مانده است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات وین به توافق نزدیک شده اند، گفت: با توجه به سرعت پیشرفت هسته ای ایران، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: همچنین باید در نظر داشته باشیم که سخت ترین مولفه ها معمولاً جایی است که سخت ترین گفتگوها و مذاکرات انجام می شود. بنابراین، بله، پیشرفت قابل توجهی وجود دارد و ما به هم نزدیک هستیم. “اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.”

ساکی توپ را روی زمین پرتاب کرد و گفت: ما معتقدیم اگر ایران جدیت نشان دهد می توانیم و باید ظرف چند روز به توافقی بر سر بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برسیم. اما هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد.»

پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات در وین جدای از تماس برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران است، گفت: هنوز مشکلاتی در وین وجود دارد و قبل از حل آنها توافقی وجود ندارد. (اطلاعات بیشتر)

این اظهارات زمانی مطرح شد که چهارشنبه شب اعلام شد علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران در سفری کوتاه از وین به تهران خواهد بود.

هشتمین دور مذاکرات در وین درباره لغو تحریم های آمریکا علیه ایران پس از وقفه 11 روزه برای رایزنی با هیئت های ایرانی و 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در روز سه شنبه 17 بهمن ماه آغاز می شود. پایتخت اتریش از سر گرفته شده است و از آن زمان در قالب ها و قالب های مختلف به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید