زمزمه سومین شب بندگی قدر در سرزمین علویان / منتظر رحمتت هستیم


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834217

همزمان با سومین شب از لیالی قدر، مردم مازندران آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در دیار علویان برگزار کردند و فریاد «غفران، مغفرت» سر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، مردم مؤمن و روزه دار مازندران مصادف با آخرین شب از شب های پرفیض قدر است. شب هایی که خداوند به انسان این فرصت را می داد تا با تسلیم شدن در برابر او و برخورداری از فیض الهی در دریای بی کران، راه سعادت را بیابد، با چشمان بارانی از خداوند طلب آمرزش می کردند و از خدای خود طلب مغفرت می کردند.

مومنان و عاشقان با قرآن بر سر دستان خود را به سوی بهشت ​​بلند کرده و در درگاه ابدیت بندگی و فروتنی را نثار کردند و ندای «غفران» سر دادند.

bc37e7f9 938d 4c7c a10a 220dce4bc047 خبر خاکستری

مؤمنان و روزه داران نیز با سرود الغوت الغوت حاجت خود را مطرح کردند و در این شب قدر که بیش از هزار ماه از عمر آن می گذرد از خداوند طلب آمرزش کردند.

حضور نوجوانان و جوانان در مازندران زیبایی و جلوه دیگری به این فضای معنوی بخشید، دختران و پسرانی که به امید الطاف و رحمت پروردگار به دعا و گریه برای سعادت دنیا و آخرت پرداختند.

مراسم احیای شب های قدر امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور گسترده مردم و اجرای ویژه برنامه هایی در قالب طرح الهی ضیافت در مساجد، مساجد و امامزاده ها با حضور شب نشینان فراوان برگزار شد. اوج.

9cfb65a8 37a4 4eae 8a02 693d8c015082 خبر خاکستری

ابوحمزه تملی در سومین شب قدر پس از تلاوت قرآن و قرائت دعای شریف جوشن کبیر، دعای افتتاح، روح و جان خود را در زلال قدر غسل داد و سپس در سوگ شهادت امام علی بن ابیطالب (ع) به عزاداری پرداخت. .

استاد حوزه و سخنران دینی نیز در این مراسم گفت: شب قدر اوج ماه مبارک رمضان و شب بیست و سوم ویژه ترین شب در بین سه شب قدر است.

حجت الاسلام محمد سجادی افزود: شب قدر بهتر از زندگی بی گناه است، هر کار خیر در شب قدر میانگین استمرار این عمل در طول زندگی است و در هیچ زمان دیگری اعمالی مانند شب قدر با جهش و مرز بلند می شود.

وی افزود: درک لیله قدر فقط شب زنده داری نیست، باید عظمت این شب را درک کرد، لیله قدر متعلق به کسانی است که به ولایت معصوم احاطه دارند.

سجادی ادامه داد: اوج معنوی ولی خدا و معصوم نیز در شب قدر اتفاق می افتد و در این شب همه ملائکه به دنیا نازل می شوند و وارد روح و قلب پیامبر اکرم (ص) و امام می شوند. همیشه.

این مدرس حوزه علمیه افزود: نزول ملائکه در شب قدر در طول تاریخ ادامه دارد و در زمان ما بر ولی و حجت الله بقیة الله نازل می شوند. در مراسم شب قدر هیچ کس بختی ندارد، اما ارتباط با قرآن و عترت مهم است.


0ebbc147 3831 4842 a2cd 8166ea387397 خبر خاکستری

ماه مبارک رمضان ماه خداست و هر شب و روز با روزها و شب هایی که در طول سال می گذرانیم متفاوت است، اما شب های قدر با تمام شب هایی که در زندگی سپری می کنیم متفاوت است زیرا چشم و دل ما به هم نزدیکتر است. به معبود چند ساعت دیگر روحمان به خدای مهربان و مهربان نزدیکتر می شود.

شب قدر شبی است که بلافاصله قرآن بر پیامبر اسلام نازل می شود و سرنوشت خلایق مشخص می شود و در این شب فاصله زمین تا آسمان به حداقل می رسد و دعای بندگان مستجاب می شود. این شب آنقدر سنگین و با فضیلت است که هر قطره اشکی که در آن شب با تضرع و دل شکسته از گوشه چشم فرو می ریزد و هر خاطره ای که بر لب جاری می شود، کیسه ای سنگین از غفلت را از جان می زداید.

f6235d10 4743 494a 8c37 c23fce9d2a37 خبر خاکستری

شب قدر، استراحتی است برای همه کسانی که در زندگی خود به بیراهه رفته اند تا به خود بیایند و لحظه ای فکر کنند; اگر انسان بخواهد خداوند چیزی به او عطا کند مسلماً بدون تلاش و بیهوده به آن نمی رسد و باید در این زمینه تلاش کند و به آن برسد.

در عظمت شب قدر همین بس که خداوند متعال سوره ای را در قرآن کریم به نام سوره قدر برای آن شب نازل کرد; همچنین استفاده از شب قدر در آموزه های دینی و توصیه های بزرگان دین بسیار توصیه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید