زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در عشق آباد خراسان جنوبی به وقوع پیوست. تاکنون خسارتی گزارش نشده است


ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897008

زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر ساعت 4 و 70 دقیقه بامداد امروز در عمق 8 کیلومتری زمین در استان خراسان جنوبی حوالی عشق آباد را لرزاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقمحمدعلی کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در ساعت 4:7 دقیقه امروز در عمق 8 کیلومتری زمین در استان خراسان جنوبی در حوالی عشق آباد زمین را لرزاند.

وی افزود: در پی این حادثه 3 تیم ارزیاب هلال احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی این حادثه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هم اکنون با فرمانداری ها و دهیاری های نزدیک به کانون زلزله تماس گرفته می شود و اعضای خانه های حلال استان نیز برای ارزیابی این حادثه فعال شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز به خاورستان گفت: این زمین لرزه و پس لرزه ها در منطقه خالی از سکنه روستاهای پشنو، شیر، ده و خیرآباد که خالی از سکنه هستند و خسارات عمده ای در بر نداشته است، رخ داده است.

آهوندی افزود: روستاهای بزرگ اطراف یا شدت این زلزله 5 ریشتری را ضعیف احساس کردند یا اصلا احساس نکردند.



وی گفت: در حال حاضر اکیپی از هلال احمر، بنیاد مسکن و اهالی روستا در محل مستقر هستند و به مدت 24 ساعت در حالت آماده باش هستند.



آهوندی با بیان اینکه پس از این زمین لرزه بزرگ چندین پس لرزه به بزرگی 2 و 3 ریشتر رخ داد و این روند نزولی نشان از سپری شدن شرایط خطرناک دارد، افزود: 5 تیم در روستاهای پیرحجت و ده محمد مستقر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: این تیم ها به مدت 24 ساعت در منطقه حضور دارند که یکی از تیم ها از بنیاد مسکن است که در حال بررسی میزان خسارت احتمالی است.

آهوندی افزود: امروز تونل های معدن زغال سنگ منطقه بسته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید