زنان ایرانی در صدر جهان/ برزیل و روسیه دوم و سوم شدند


ساعت: 00:55
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913871

بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو ارتش های جهان-تهران;

تیم ملی تکواندو کشورمان در بیست و ششمین دوره مسابقات ارتش های جهان با کسب 8 مدال به عنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات با حضور 300 ورزشکار از 12 کشور به میزبانی ایران و در سالنی 12 هزار نفری در ورزشگاه آزادی تهران به مدت 3 روز در 2 گروه بانوان و آقایان برگزار شد. تیم ملی بانوان کشورمان از مردان با کسب 8 مدال به مقام قهرمانی دست یافت.

بانوان تکواندو با 4 طلا، 3 نقره و 1 نقره به مقام قهرمانی دست یافتند و تیم برزیل با 2 طلا و 2 نقره نایب قهرمان شد. تیم روسیه یک طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد.

همچنین جایزه بهترین مربی به زهرا شهریاری سرمربی تیم ملی ایران، عنوان بهترین بازیکن – “تاتیانا مینینا” از روسیه، عنوان بهترین داور – “نجدا پتروا” از روسیه اهدا شد. و «زهرا زینال زاده» از ایران. تیم کامرون قهرمان جام اخلاق شد.

لازم به ذکر است معصومه رنجبر در وزن منهای 46 کیلوگرم مقابل یونیشا رای از نپال به مدال طلا دست یافت. نگار اسماعیلی در وزن منهای 49 کیلوگرم با پیروزی مقابل نورای بایورژانوف از قزاقستان به مدال طلا رسید. در وزن منهای 53 کیلوگرم، زهرا علیزاده با شکست مقابل تاتیانا منینا، رقیب این عنوان از روسیه، به مدال برنز دست یافت. آیدا سوری در وزن 57- کیلوگرم در فینال مقابل «ماریا سووتیانووا» از قزاقستان شکست خورد و نقره گرفت.

در وزن منهای 62 کیلوگرم نیلوفر صادقی با شکست برابر «کارولین گومز» از برزیل به مدال نقره رسید. یاسمن محمدی در وزن منهای 67 کیلوگرم نتیجه را به میلنا تیتونلی از برزیل واگذار کرد و نقره گرفت. شهربانو دامگانی نژاد در وزن 73 کیلوگرم پیش از راینی پریرا از برزیل سومین مدال طلای ایران را کسب کرد. زینب اسدی نیز با پیروزی مقابل ناتالی ام بیروی از کامرون، آخرین رنگ مدال ایران را به طلا تبدیل کرد.

زهرا شهریاری سرپرست تیم ملی تکواندو بانوان نیروهای مسلح؛ بنفشه نصرتی مربی، فاطمه سادات صالحی سرپرست تیم، فاطمه جلالی سرپرست تیم ملی و مریم عربی سرپرست فنی تیم ملی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید