زنان تمایل زیادی برای خرید موتورسیکلت های برقی نشان داده اند / زنان موتورسیکلت سواری در شهرهای بزرگ افزایش یافته است.

زنان تمایل زیادی برای خرید موتورسیکلت های برقی نشان داده اند / زنان موتورسیکلت سواری در شهرهای بزرگ افزایش یافته است.

ابوالفضل حجازی، رئیس انجمن دوچرخه سازان ایران گفت: گزارش های بازار نشان می دهد که زنان تمایل زیادی به خرید موتورسیکلت برقی نشان داده اند و این موضوع در آینده مصرف موتورسیکلت برقی در ایران نقش مهمی خواهد داشت. تعداد زنان موتور سوار در شهرهای بزرگ بیشتر است و اگر موانع توسعه این موضوع برطرف شود و بازار موتورسیکلت به روی زنان باز شود، این صنعت رونق خواهد گرفت.

رئیس انجمن دوچرخه سازان ایران خاطرنشان کرد: قیمت موتورهای موجود در بازار 40 تا 80 میلیون تومان است و 400 میلیون موتورسیکلت نیز در بازار وجود دارد که البته این موتورها محدود است.

ابوالفضل حجازی با اشاره به افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت در سال جاری گفت: قیمت این محصول نسبت به تورم فعلی در کشور کمتر است. زیرا این صنعت و بازار موتورسیکلت در دست بخش خصوصی است و این مشکل باعث ایجاد رقابت سالم در این صنعت و تعادل در قیمت ها شده است.

رئیس انجمن دوچرخه سازان ایران ادامه داد: اگر قیمت موتورسیکلت های داخلی را با نرخ دلار بسنجیم، 80 درصد موتورسیکلت های داخلی ارزان تر از بازارهای خارجی هستند. موتورسیکلتی که در ایران 50 تا 60 میلیون به فروش می رسد حداقل 80 تا 90 میلیون تومان به خریداران چین و هند می ارزد.

یکی از اعضای هیئت مدیره صنعت موتورسیکلت در کشور در پاسخ به این سوال که موتورسیکلتی که امسال 50 میلیون می فروشد 3 سال پیش حداقل 10 میلیون تومان بود چرا شاهد افزایش قیمت بودیم. از این محصول؟ وی گفت: قیمت ارز در 3 سال گذشته حداقل 5 برابر شده است، از سوی دیگر هزینه حمل یک موتور کانتینر از 1000 دلار به 4000 دلار رسیده و در مقطعی به 14000 دلار رسیده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز نیست، گفت: بازار خودرو کشور دلالی شده است و می توان گفت دلال ها یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو هستند. زیرا در ایجاد قیمت موثر هستند. اما بازار خودرو متفاوت است و شرکت‌ها فروشگاه‌های اصلی و مرکزی راه‌اندازی کرده‌اند و عرضه مستقیم در گذشته چندین برابر شده و به این ترتیب 50 درصد واسطه‌ها را حذف کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت موتور سیکلت در بازار چقدر است؟ وی گفت: قیمت موتورهای موجود در بازار 40 تا 80 میلیون تومان است و همچنین 400 میلیون موتورسیکلت در بازار وجود دارد که البته این موتورها محدود است.

حجازی با بیان اینکه واردات موتورسیکلت های 250 سی سی آزاد است، گفت: واردات موتورسیکلت های بالای 250 سی سی با مجوزهای خاص و برای افراد خاص امکان پذیر است و سازمان هایی مانند ارتش، آتش نشانی و نیروی انتظامی می توانند این موتورسیکلت ها را وارد کنند.

به گفته عضو هیئت مدیره صنعت موتورسیکلت کشور؛ 30 تا 40 درصد موتورسیکلت های موجود در بازار تولید داخل هستند.

وی از افزایش تقاضا برای خرید موتورسیکلت از اقشار متوسط ​​و کارمندان خبر داد و افزود: امروز موتور سیکلت سرمایه آنها برای خانواده ها و جوانان شده است و خانواده هایی که توان خرید خودرو را ندارند به خرید موتورسیکلت می پردازند. که زنان تمایل زیادی برای خرید موتورسیکلت برقی نشان داده اند و این موضوع در آینده مصرف موتورسیکلت برقی در ایران نقش بسزایی خواهد داشت. تعداد زنان موتور سوار در شهرهای بزرگ بیشتر است و اگر موانع توسعه این موضوع برطرف شود و بازار موتورسیکلت به روی زنان باز شود، این صنعت رونق خواهد گرفت.

حجازی ادامه داد: شرکت های موتور فروش اقساط بلندمدت را برای خریداران در نظر می گیرند زیرا رقابتی در صنعت موتور وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش مشاغل مرتبط با موتور گفت: تبدیل موتور به سرمایه خانواده ها باعث شد تا برای حفظ این محصول تلاش کنند. به همین دلیل تعمیرات و قطعه سازی افزایش یافته و اشتغال خوبی ایجاد کرده و شرایط در این صنعت نیز در آینده بهبود خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید