زنان نقش ویژه ای در مدیریت اقتصادی طاعون در خانواده/فضای مجازی دارند. روحیه ناامیدی را تشویق کنید


ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892903

یاسمن زارعی گفت: زنان حتی اگر خانه دار باشند و درآمدی از کار نداشته باشند نقش بسزایی در مدیریت اقتصادی خانواده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسمن زارعی، مدرس ناحیه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: زنان در اقتصاد داخلی خانواده نقشی بی بدیل دارند و این مشکلی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: زنان حتی اگر خانه دار باشند و از محل کار خود درآمدی نداشته باشند، نقش مهمی در مدیریت اقتصادی خانواده دارند زیرا مدیریت الگوها و الگوهای مصرف بر عهده آنهاست.

زارعی افزود: بانوان با برنامه ریزی دقیق می توانند در هزینه های خانواده صرفه جویی کنند و پس انداز داشته باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بهره وری در اقتصاد خانواده به این معناست که چگونه از امکانات و شرایطی که در اختیار خانواده است حداکثر بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف یکی از راهکارهای اصلی افزایش بهره وری در خانواده است، گفت: زن با حقوق 5 میلیونی می تواند زندگی خود را اداره کند، از سوی دیگر زن با درآمد 15 میلیونی نمی تواند آن مبلغ را پرداخت کند. تا پایان ماه برای مدیریت

زارعی ادامه داد: متأسفانه در سایه شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، مصرف گرایی به درون خانواده سرایت کرده و این شبکه نیازهای کاذب را در افراد ایجاد کرده که به طور مستقیم بر بنیان خانواده تأثیر گذاشته است.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی به این نیاز کاذب ایجاد شده در اینستاگرام پاسخ دادید، خیلی خوشحال نخواهید شد و بعد که به خود آمدید متوجه می شوید که اصلا به این محصول نیاز نداشته اید.

وی بسیاری از نیازهای کاذب ایجاد شده در فضای مجازی را زودگذر عنوان کرد و افزود: اگر این نیازها با دانش مدیریت نشود به طور مستقیم بر اقتصاد خانواده تاثیر می گذارد.

زارعی با تاکید بر اینکه مدیریت این نیازهای کاذب در خانه بر عهده زنان است، گفت: مادران باید این نیازها را هوشمندانه در خانه ساماندهی کنند زیرا اگر بخواهند همه این نیازها را برآورده کنند، حقوق ماهیانه کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

این استاد دانشگاه گفت: اصلاح الگوی مصرف در جامعه همت بانوان را می طلبد چرا که شبکه های اجتماعی سعی در ترویج روحیه تجمل گرایی دارند و بانوان می توانند در نهاد بومی این موضوع را مدیریت کنند تا به کف جامعه کشیده نشود.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن با تشویق مصرف‌گرایی در نهاد خانواده، سعی می‌کند روحیه ناامیدی را در خانه و جامعه ایجاد کند، زیرا اگر بسیاری از این نیازها لحظه‌ای باشد، نمی‌توان تمام نیازهای کاذب را برآورده کرد و ناامید می‌شود. مدتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید