زنان پیشگام جهاد فرهنگی در کشور هستند.

ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802482

حجت الاسلام محمد شکوهی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت حوزه فرهنگی، مشارکت بانوان در این عرصه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس مذهبی به تیتریک گفت: دانستن اینکه فاطمه (س) بهترین و کامل ترین الگوی زنان مسلمان است کافی نیست. زیرا بسیاری از جنبه های وجودی و رفتاری این امر بزرگ برای زنان ما ناشناخته است.

حجت الاسلام محمد شکوهی ادامه داد: عده ای با شنیدن نام حضرت فاطمه (س) پهلوی شکسته ایشان را به یاد می آورند، دردها و غم های دلش به ما پیوند می خورد.

وی افزود: این هرگز نمی تواند روح یک زن متفکر و آگاه ایرانی تشنه حقیقت را سیراب کند.

این کارشناس با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی جاودانه زن در جهان است، بیان می کند: ایمان، تقوا و اخلاق، خانواده داری، نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب، ولایتمداری و جهاد فرهنگی (تبیین جهاد) از ویژگی های این زن است. که حضرت است.

حجت الاسلام شکوهی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت حوزه فرهنگ، مشارکت بانوان در این عرصه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بی توجهی به حضور به موقع و شجاعانه بانوان در این عرصه آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس تاکید کرد: امروز دشمن با تمام توان وارد عرصه جنگ فرهنگی شده است و لازم است همه با این واقعیت روبرو شوند که نقش زنان در این نبرد بیش از دیگران است.

حجت الاسلام شکوهی افزود: تاکید اسلام بر فعالیت های فرهنگی به حدی است که حتی زنان نیز موظف نیستند که به همسر خود اجازه تحصیل عقیدتی بدهند.

وی بیان کرد: زنان باید مانند حضرت فاطمه زهرا(س) در مواقعی که جامعه نیاز به حضور ایشان دارد وارد میدان شوند که یکی از آنها حوزه فرهنگ است.

این کارشناس ادامه داد: مهمترین نقش زنان در عرصه جهاد فرهنگی در بعد خانواده نقش مادری و همسری است چرا که امروز دشمن در صدد تخریب بنیان خانواده است.

حجت الاسلام شکوهی گفت: بانوان در تربیت نسل ولایی و حفظ محبت اهل بیت(ع) نقش بسزایی داشته اند و هیچ گاه نباید با نقش دیگری مقایسه و مورد غفلت قرار گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان ما در برخی صحنه ها حتی از مردان پیشی گرفتند و این نشان دهنده ظرفیت این قشر عظیم از جمعیت کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید