زنان یزد از نظر باسوادی رتبه چهارم کشور را دارند

ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792873

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد:

هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به رتبه چهارم یزد از نظر باسوادی در کشور اشاره کرد و گفت: زنان یزد همچنان در رتبه دوم بیکاری قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، انسیه خزعلی دقایقی پیش در شورای اداری استانداری یزد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در یزد با بانوان، نخبگان و زندانیان و سفر به برخی از روستاهای استان یزد گفت: مواردی از توانمندسازی زنان به ویژه بانوان. زندانیان و غیره را در روستا می دیدیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دیدار با خانواده شهدا گفت: در همه این موارد شاهد صبر و شکیبایی بانوان استان یزد بوده ایم.

هزالی با بیان اینکه زنان یزد رتبه چهارم کشور را از نظر باسوادی دارند، گفت: زنان یزدی همچنان در رتبه دوم بیکاری قرار دارند و زنان نخبه یزد از این موضوع گلایه دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فعالیت زنان در کارخانجات و مشاغل خانگی قابل توجه است، اما با مشکلاتی از جمله قوانین و شرایط خاص که خارج از کنترل زنان است، عدم اطمینان سرمایه گذار و … مواجه است.

هزالی با اشاره به آسیب پذیری زنان در یزد گفت: مهاجرت و حاشیه نشینی زنان را آسیب پذیرتر کرده است به طوری که بیشتر زنان زندانی در بند زنان یزد غیر ساکن بودند.

وی حمایت از ورزشکاران را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: در فضای مجازی گلایه های زیادی مبنی بر کمبود امکانات و زمین های ورزشی که مورد بازدید قرار گرفته و این محرومیت ها بسیار زیاد است چرا که ورزش برای سلامت بانوان ضروری است. “

هزالی با اشاره به مشکلات پیش روی همسران و دختران شهدا گفت: این پرونده ها به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل می شود.

معاون امور بانوان رئیس جمهور با بیان اینکه روحیه قنات، قنوت و قناعت واقعا در بانوان یزد احساس می شود، گفت: عطوفت بانوان به ویژه برای پزشکان برای اقشار مختلف قابل تحسین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید