زندگی مردم پلدستی در نبود متخصص نیست/ وقتی مردم برای درمان های ساده باید به شهرهای همجوار بروند.

ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789843

با وجود تجهیز بیمارستان پلدشت به زیرساخت ها و امکانات درمانی مدرن، نبود پزشک متخصص در برخی از بخش ها باعث نارضایتی بیماران شده است و زندگی مردم در این شهرستان با کمبود امکانات تخصصی گره خورده است، بنابراین مسئولان باید چاره اندیشی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، تامین سلامت، سلامت و درمان مردم یکی از مهمترین اولویت های بهورزان است و ارائه خدمات مناسب باعث افزایش امید به زندگی افراد جامعه می شود.

مقام معظم رهبری بارها بر موضوع بهداشت و درمان تاکید کرده اند. مسئله سلامت یکی از مشکلات شماره یک در هر کشوری است.

اولویت خدمت در هر جامعه و دولتی، ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان است و توجه به حوزه سلامت تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های درمان در جامعه دارد.

اما امروزه با توجه به اهمیت حوزه پزشکی، ساکنان شهر پلدستی علاوه بر ابتلا به بیماری، کمبود برخی امکانات و یا نبود پزشک متخصص را نیز باید تحمل کنند.

بیمارانی که ممکن است به دلیل کمبود تجهیزات یا کمبود پزشک متخصص یا عدم ارائه خدمات به موقع دچار مرگ‌های آسیب‌زا شوند، از زنده ماندن پدر، مادر، فرزند، همسر، برادر یا خواهر به شدت متأسف می‌شوند و این مشکل اکنون در اولویت افرادی قرار گرفته است. شهر پولداش، تا در آینده پشیمان نشوید.

پلدستی اگرچه شهری مرزی و گردشگرپذیر است اما به دلیل نبود پزشک متخصص با مشکلات زیادی مواجه است که نارضایتی بیماران را نیز به دنبال دارد.

با این حال به سراغ مردم رفتیم تا درخواست هایشان را در این زمینه جویا شویم. هادی یکی از شهروندان پلداش در این رابطه گفت: شهرک پلداش از نظر امکانات زیرساختی کمی ضعیف است اما همچنان از آن بهره مند است اما به دلیل نبود پزشک متخصص نمی توان از این امکانات استفاده کرد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان گفت: آیا جان مردم پلدستی برای مسئولان استان ارزش ندارد؟

خانم پورآذر یکی دیگر از شهروندان پلدشتی نیز افزود: با توجه به گزارشات دریافتی در ایستگاه نوبت دهی اعلام کرده اند که تا دستور بعدی هیچ بیماری را نمی پذیرند.

وی افزود: شهروندان در حالی که امکانات و تجهیزات این بخش را دارند باید حداقل 70 کیلومتر را برای سونوگرافی یا حتی رادیولوژی ساده طی کنند و به شهر همجوار مراجعه کنند و تنها به دلیل نبود پزشک از این نعمت محروم هستند. “.

حسن یکی دیگر از شهروندان پلدشتی با انتقاد از وضعیت موجود معتقد است با این شرایط کرونری و تجمع مردم به طور متناوب، خطر شیوع بیماری افزایش می یابد.

وی گفت: حالا در این شرایط اگر فردی مشکل حاد داشته باشد و به بیمارستان برود چه می شود؟ آیا کسی هست که از بیمار مراقبت کند یا آن شخص باید نیمه شب به شهر برود یا از درد بیماری رنج می برد؟

مسئولان استانی باید به کمبود پزشک رسیدگی کنند

امام جمعه پلداش در خصوص کمبود پزشک متخصص در این شهرستان گفت: ارتقای سطح سلامت جامعه از اهداف مهم نظام سلامت هر کشور است و در قوانین کشور ما بر سلامت مردم و شهروندان تاکید زیادی شده است.

حجت الاسلام وحید طالبی گفت: نبود یا عدم حضور پزشک متخصص در مناطقی که نیاز اساسی جامعه است قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه در شهرستان و بخشداری باید پزشک متخصص را برای شهرستان پلدستی تهیه کنند و در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی افزود: رفع مشکلات زیرساخت های بهداشتی شهرستان پلدستی باید در اولویت قرار گیرد تا مردم جز ابتلا به بیماری از نبود پزشک متخصص در این شهرک رنج نبرند.

در خصوص اعطای تسهیلات پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولان دریافت نشد

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدشت در گفت و گو با آراز سسی با بیان اینکه در برخی مناطق پزشک متخصص وجود ندارد، گفت: درخواست مردم در این زمینه درست است و به مشکلات مردم نزدیک می شویم.

مهدی شاهی گفت: پیگیر این درخواست مردم هستیم اما متاسفانه پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولان مربوطه دریافت نکرده ایم و همچنان پیگیر این درخواست هستیم.

وی افزود: مسئولان استانی باید به درخواست مردم پلدستی توجه ویژه ای داشته باشند تا مردم منطقه علاوه بر امنیت ساده ترین حق خود یعنی امکانات بهداشتی را نیز ادا کنند.

نگاه ویژه به حوزه سلامت در این استان بسیار ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با توجه به وضعیت آذربایجان غربی و وضعیت آن نگاه ویژه ای به بهداشت و درمان این استان لازم است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی گفت: باید برای سلامت و درمان این استان برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: البته ارتقای حوزه سلامت در سطح منطقه نسبت به سال های گذشته مشهود است و باید قدردان فعالیت در این بخش باشیم.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر مسئولان استانی قول حضور در این شهر مرزی و رفع مشکلات را در رسانه ها داده اند که همچنان در حد حرف باقی مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید