«زندگی پس از زندگی» به فصل سوم خود رسید / برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه چهار


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818716

در آستانه ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های گروه های مختلف شبکه چهار سیما معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، گروه های مختلف برنامه سازی شبکه چهار سیما ویژه برنامه های خود را به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان به شرح زیر اعلام کردند:


دستگاه های پول نقد

شبکه چهار سیما از بامداد 13 فروردین از ساعت 2:30 بامداد برای روزه داران برنامه دعا را تدارک دیده است.


دعای صبح در سحوری با صدای ساعد بهاگری

ساعد باقری شاعر سرشناس و سرود سرود کشورمان از سحر اولین روز ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 4 صبح در کانال چهار سیما با اقامه دعای صوت خاص در سحر از اولین سحر روزه داران را همراهی می کند. ماه مبارک رمضان.

مروری بر دعاهای ادبی و معرفتی در نسخه مرجع و در آیینه شعر و ادب فارسی توسط شبکه چهار سیما برای روضه و سحر هیزان ارائه می شود که تقدیم مخاطبان شبکه معرفت و عقلانیت ساعد باگری می شود.

تکثیر فرازهایی از دعای ابوحمزه تملی، فرازهایی از مناجات امیرالمومنین (ع) و سرودهای مذهبی، اذان صبح، اذان و نماز صبح بخشی از سحری است. برنامه.

سحوری در ماه مبارک رمضان هر روز صبح ساعت 16:00 پخش می شود.


سخنرانی در محضر مرحوم آیت الله مصباح یزدی

شبکه چهار سیما صبح 13 فروردین ساعت 18:15 شرح دعای صحیف سجادیه توسط مرحوم آیت الله مصباح یزدی را پخش می کند.


تلاوت قرآن کریم

شبکه چهار سیما برای مومنان و روزه داران مراسم تعزیه خوانی تدارک دیده است.

شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 14 ختم قرآن کریم را ویژه معتکفین خداجو پخش می کند و ساعت 15 بامداد دوباره روی آنتن می رود.


“آوای ماه” آوای موسیقی مذهبی ایران

«آوای ماه» به کارگردانی مسعود امینی تیرانا و تهیه کنندگی علی اکبر فجاد به بررسی موسیقی مذهبی و آیینی شهرها و روستاهای ایران می پردازد و به تهیه کنندگی گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید می شود. روی آنتن خواهد رفت.

آواز دیدن هلال و آغاز ماه مبارک رمضان، مصاحبه با کارشناسان این حوزه، منکبت خوانی، عصا زدن، چاووس خوانی، دف کرمان، تنبور، دعای سحر، سفره افطار، خشخاش در سحر، بررسی نوای عزاداری و مجالس عزاداری و نوحه نوحه و شب قدر در شمال و جنوب کشور، خاطرات زنان، طبل در ماه مبارک رمضان در صبح و در روزهای این ماه مبارک، جامه بافی در بازار نایین و یاد پیرمردی در حال جامه بافی. از سحر ماه مبارک رمضان مناجات ستارگان حاج محمد تقی محمدی مبارک در میبد به نیابت از اهالی روستای گرگان از سحر خوانی و میهمان نوازی در ماه مبارک رمضان چلک در روستای تارک کاشمر خراسان موسیقی رمضان در جنوب ایران و همه آینه های زیبای ایرانی که در این برنامه به تصویر کشیده شده است.


ایرانی ماه رمضان است

این برنامه در 30 قسمت 30 دقیقه ای تولید و از 14 فروردین هر روز از ساعت 17:00 از شبکه چهار سیما پخش می شود. این مستند به تهیه کنندگی حمیدرضا اردلان به آداب و رسوم و مردم ایران و جهان در ماه مبارک رمضان می پردازد.


“زندگی پس از زندگی”

فصل سوم برنامه زندگی پس از زندگی ماه رمضان 1401 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

«زندگی پس از زندگی» برنامه ترکیبی شبکه چهار سیم است که از تجربیات مرگ موقت افرادی می گوید که در حالت مرگ بالینی یا خروج موقت روح از بدن هستند. در این برنامه چندین سال است که با کارشناسان فوت موقت از نقاط مختلف کشور مصاحبه، مصاحبه و مصاحبه شخصی صورت گرفته است.

این برنامه از شنبه 13 فروردین هر روز از ساعت 18:30 پخش می شود و مجددا ساعت 23:30 پخش می شود. هر فصل از این برنامه در 33 قسمت 90 دقیقه ای به تهیه کنندگی و اجرای عباس موذون در گروه ادبیات و هنر شبکه چهار سیما تولید می شود.

تاکنون دو فصل از زندگی پس از زندگی در سال های 1399 و 1400 در ماه مبارک قبل از افطار پخش شده است که با واکنش بی نظیر مردم مواجه شده است.


سری جدید از مجموعه حدیث سرو.

سری جدید سریال «حدیث سرو» از 14 فروردین هر شب ساعت 21 پخش می شود. 6 قسمت اول این برنامه زندگی آیت الله محمدهادی طالحی را به تصویر می کشد.

آیت‌الله طالحی از فعالان انقلابی همدان و از دوستان و همرزمان آیت‌الله مدنی بود و نقش مؤثری در هدایت مردم همدان به ارزش‌های انقلاب داشت.


ویژه برنامه سوره

ویژه برنامه تلویزیونی «سوره» به مناسبت ماه مبارک رمضان در 31 قسمت از شنبه 13 فروردین از شبکه چهار سیما پخش می شود. این سوره از سوره که «سوره; رئیس نهج البلاغه «هر شب میزبان یکی از اندیشمندان حوزه کلام» است. مسائل حکومت داری، عدالت، فساد، حکومت داری، حقوق شهروندی و عدالت جنسیتی از جمله موضوعاتی است که در این سوره از منظر نهج البلاغه به آن پرداخته شده است.

یکی از قسمت های ویژه این سوره از برنامه سوره، تلاوت نهج البلاغه با اجرای داریوش ارجمند است. داریوش ارجمند یکی از بازیگران اصلی سریال «امام علی» در دهه هفتاد بود که در این سریال نقش «مالک اشتر» را بازی کرد. بررسی و معرفی ترجمه ها و شرح های منتشر شده نهج البلاغه از دیگر بخش های این ویژه برنامه خواهد بود.

برنامه سوره به تهیه کنندگی مرتضی روحانی و سردبیری و اجرای مسعود دیانی تولید شد.

این برنامه در ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 22 پخش می شود و بازپخش آن ساعت 9 صبح خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید