زنگ خطر استقلال از ریاض!

علاوه بر استراماچونی، استقلالی ها چند تعهد بزرگ دیگر نیز دارند. به گفته محمد سرشتری مشاور مدیرعامل استقلال، این باشگاه برای انتقال مهدی کایدی باید 130 هزار دلار به لئوناردو پادوانی، مدافع سابق برزیل و یک میلیون و 200 هزار درهم به شباب الاهلی امارات بپردازد.

با توجه به اینکه یکی از شرایط صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا عدم وجود پرونده باز و بدهی های جاری است، باشگاه استقلال احساس نگرانی و ناامنی فزاینده ای می کند، به ویژه اینکه فرصت ارائه مدارک در روز جمعه به پایان می رسد. اما در واقع شمارش معکوس است. استقلال مدت زیادی است که آغاز شده است.

علاوه بر استقلال، باشگاه های دیگری نیز در غرب آسیا هستند که نگرانی هایی دارند مانند الاتحاد عربستان که اخبار جنجالی در خصوص پرداخت بدهی این باشگاه منتشر شده است. روزنامه الریاضی چاپ شهر ریاض عنوان اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده است: «جمعه، آخرین فرصت» که در واقع به بحث مجوز حرفه ای باشگاه ها اختصاص دارد.

زنگ خطر استقلال از ریاض!

این عنوان که در روزهای انتشار روزنامه های ورزشی در ایران برای استقلال تهران نیز قابل استفاده بود، وضعیت نگران کننده ای را نشان می دهد که می تواند دومین سقوط پیاپی این باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزند.

استقلالی ها برای تامین مبلغ 120 میلیارد تومانی راه های مختلفی را امتحان کرده اند. سرشتری در این باره می گوید: طرح های اقتصادی زیادی را بردیم که در جاهای مختلف رد شد. زمین اردوگاه حجازی سه سند دارد که می خواستیم یکی از آنها را برای استراماچونی بگذاریم که این طرح هم رد شد. گفتیم از بانک وام بگیریم، نوشتند وام نده. درخواستی از AFC داشتیم که به دلیل تحریم ها نتوانستیم به آن بپردازیم. انگار جلوی باشگاه استقلال ایستاده اند و انگار این باشگاه جزو سرمایه های ملی نیست. ما پرونده های مشابه دیگری برای باشگاه های دیگر داشتیم که به راحتی حل شد و حتی روسای دو کشور مجبور به مذاکره شدند، اما این کمکی به استقلال نمی کند.

آخرین اقدام استقلالی ها تلاش برای کمک گرفتن از یکی از اپراتورهای تلفن همراه بود. حتی دیروز هم قرار بود جلسه ای به همین مناسبت برگزار شود که به گفته محمد مومنی، یکی از اعضای هیات مدیره استقلال، آن جلسه لغو شد.

حال باید دید در فاصله چهار روز مانده به پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا، آیا استقلال می تواند این سنگ بزرگ را در مسیر کسب مجوز حرفه ای پاک کند یا اینکه اتفاق تلخ فصل گذشته برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تکرار خواهد شد. سهمیه آسیایی قطعی به نظر می رسید

دیدگاهتان را بنویسید