زهره قایینی نامزد دریافت جایزه ابی ایرید 2022 شد


ساعت: 06:28
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817015

جایزه ترویج کتابخوانی IBBY-iRead که زهره قایینی برای دومین بار نامزد آن شده است، جایزه ای است که هر دو سال یک بار به دو مروج برجسته کتابخوانی اهدا می شود. این جایزه تشویق افرادی است که حداقل سه سال با نوآوری و خلاقیت در زمینه کتابخوانی با کودکان و نوجوانان کار کرده اند و کارشان ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهره قایینی نامزد دومین دوره جایزه خواندن برجسته IBBY-iRead شد. این جایزه توسط بنیاد Shenzhen Irid و با همکاری دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (EBY) به منظور قدردانی از مروجین مشهور کتاب در جهان اهدا می‌شود.

دو موسسه معتبر ادبیات کودک، شورای کتاب کودک، زهره قایینی را به عنوان نامزد دریافت جایزه امسال، شعبه ملی eBay در ایران و شعبه ملی eBay در کانادا معرفی کرده اند. این دومین بار است که قایینی نامزد دریافت جایزه ایرید می شود. این نویسنده، محقق و مروج ادبیات کودک نیز در سال 2020 از سوی eBay Canada نامزد جایزه اول شد و نامزد 18 مروج برجسته شد.

نادر موسوی، نویسنده، معلم و مروج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان افغان در مناطق مهاجرپذیر ایران، یکی دیگر از نامزدهای شورای کتاب کودک eBay-Irid 2022 است.

جایزه IBBY-iRead Outstanding Reader Promotion Award جایزه ای است که هر دو سال به دو مروج برجسته کتابخوانی داده می شود. این جایزه تشویق افرادی است که حداقل سه سال با نوآوری و خلاقیت در زمینه کتابخوانی با کودکان و نوجوانان کار کرده اند و کارشان ادامه خواهد داشت. این فعالیت ها می تواند فعالیت هایی مانند ایجاد طرح های کتاب خوانی و اجرای فعالیت های پویا در این طرح ها، ترویج کتابخوانی و راهکارهای موثر در این زمینه و حمایت از حق مطالعه کودکان باشد.

زهره قایینی مدرس، نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ و تاریخ کودکی، یکی از مؤسسان پژوهشکده تاریخ ادبیات کودک و نوجوان، یکی از دو نویسنده اصلی مجموعه ده جلدی «تاریخ ادبیات کودکان» است. “و نویسنده کتاب های کودک”. او هم اکنون ریاست پژوهشکده تاریخ ادبیات کودک و نوجوان و برنامه ترویج کتاب «با من بخوان» را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید