زوال و نابودی آمریکا نزدیک است


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908391

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در خصوص موضوعات این روز سخنرانی کردند که به شرح زیر است.


افول آمریکا نزدیک است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: تلاش دولت آمریکا و سران استکبار برای متشنج کردن فضای عمومی جامعه در جریان اخیر. شورش شکست خورده است، زیرا این کشور در حال افول است.

وی با بیان اینکه زوال و نابودی آمریکا نزدیک است و تلاش آنها برای بهبود اوضاع ناکام خواهد ماند، افزود: بصیرت و هوشیاری ملت ایران باعث شکست نقشه های شوم دشمنان شد و شاهد شکست مستکبران بودیم. برای اجرای برنامه ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان و مدیران باید به اجرای دقیق مصوبات توجه جدی داشته باشند. این دستورات

وی برگزاری باشکوه راهپیمایی سیزدهم آبان را نماد استکبار ستیزی ملت ایران دانست و ادامه داد: این حضور مردم نشان داد نقشه های دشمن نقش بر آب شده و پیروزی با امت اسلامی است. ایران

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: دشمن آزادی خواه است و این در حالی است که ورود آنها به هر کشوری موجب ذلت و از بین رفتن آرامش و آزادی آن کشورها شده است.

وی گفت: ملت ایران اجازه نمی دهد هیچ کشوری در پیشرفت و توسعه آن دخالت کند و در جهت پیشبرد آرمان های خود گام محکمی برخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ورود جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب است که متاسفانه از سوی مدیران آموزش و پرورش نادیده گرفته می شود. اجرا شود و زمینه آشنایی نوجوانان با افراد گستاخ را فراهم کند.

وی سکوت در قبال جنایات اخیر دشمن در کشور از جمله حمله به صحراگ را نشانه گستاخی برخی افراد دانست و تصریح کرد: برخی در داخل سکوت در برابر این جنایات را تجربه کرده اند که نشان دهنده آن است. که آنها ذهن های بیمار هستند.

حجت الاسلام قریشی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ در جامعه گفت: مدیران فرهنگی باید در این زمینه با جدیت تلاش کنند و تقوای سیاسی و دینی را در جامعه افزایش دهند.


حضور پرشور مردم قیام ها و دسیسه های دشمنان را نفی می کرد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 آبان قدردانی کرد و اظهار داشت: این حضور خط منکر را در برابر اغتشاشات ترسیم کرد. و شورش ها و توطئه های آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه 13 آبان سالروز سه واقعه مهم تاریخی است، افزود: 13 آبان مظهر شرارت آمریکا علیه ملت شریف ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا دروغگو است، گفت: آمریکا دروغ می گوید و می گوید به نفع ملت ایران است و تاریخ به خوبی نشان می دهد.

حسن زاده با بیان اینکه بدی های آمریکا را فراموش نکرده ایم، تصریح کرد: حمله به هواپیمای مسافربری، اعمال شدیدترین تحریم ها علیه ملت ایران، کشته شدن دانشمندان هسته ای و کشته شدن سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم. سلیمانی اموال و دارایی های ایران را بلوکه کرد. ملت ایران و… تنها بخشی از دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم امروز نشان داده اند که پای انقلاب، نظام و ولایت ایستاده اند، گفت: امروز همه ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره آمریکا گفت: آمریکا رو به افول است و دنیا به سمت نظم نوین جهانی پیش می رود.

حسن زاده با تاکید بر مقاومت و مقابله با دشمنان تصریح کرد: اگر تسلیم دشمن شوید، دشمن پیشروی می کند و از سوی دیگر تجربه و تاریخ نشان می دهد که مقاومت هزینه دارد اما نتیجه نهایی پیروزی است.

امام جمعه میاندوآب گفت: آحاد مختلف مردم و هرکس در هر کجا که باشد امروز وظیفه دارد و باید به وظیفه خود به نحو احسن و شایسته عمل کند.

وی به اهمیت جهاد تبیینی نیز اشاره کرد و افزود: باید جهاد تبیینی را در اولویت قرار دهیم و هرگز دشمن اصلی را فراموش نکنیم.


تبیین جهاد یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج از حضور پرشور مردم در راهپیمایی یم الله 22 آبان قدردانی کرد و گفت: مردم امروز باز هم استکبارستیزی خود را نشان دادند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه سیزدهم آبان سالگرد سه واقعه مهم تاریخی در حماسه استکبار ستیزی ملت با چشم انداز ایران اسلامی است، افزود: امروز چشم انداز رویارویی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. و آمریکا به طور قابل توجهی گسترش یافته و از یک سو قدرت ایران و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی گسترش یافته است و از سوی دیگر کنترل آمریکا بر منطقه کاهش یافته و ایالات متحده در حال انحطاط است. در منطقه غرب آسیا

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز هستند افرادی که ماهیت و مبانی مقابله انقلاب اسلامی با آمریکا را توجیه نمی کنند و هر از چند گاهی دانسته یا ندانسته نسخه مذاکره و کاپیتولاسیون را به آمریکا ارائه می کنند. : تا زمانی که این خط فکری خط فکری موذیانه، جاهلانه یا سهل انگارانه نداشته باشد، بله، «تبیین» واقعیت ها نیز باید با قوت توسط جبهه انقلاب دنبال شود.

جلالی با اشاره به اینکه اگر تاریخچه این سه حادثه 13 آبانانی را مرور کنیم، خواهیم دید که این سه حماسه با تبیین آغاز شد و در تاریخ ماندگار شد، تصریح کرد: اگر توضیحات امام خمینی رحمت الله نبود. و به او آرامش داد، بصیرت در متن جامعه ظاهر نمی شود و حماسه نمی شود، سه گانه در 13 نوامبر اتفاق نیفتاد. در این شرایط و زمانه، «جهاد تبیینی» همچنان یکی از مهم ترین راهکارهای مبارزه با استکبار است.

امام جمعه چهاربرج به استکبار ستیزی در قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن یکی از راهبردهای پیامبران(ص) استکبارستیزی را معرفی می کند.

وی اشراف و استکبار تملک، استکبار عبادی و استکبار سیاسی را از انواع استکبار ذکر شده در قرآن برشمرد و تصریح کرد: آمریکا نماد نظام استکباری عصر جدید است که در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا مصوب 1380 راهبردهای استکبار آمریکا نیز اعلام شد و بر این اساس آمریکا با روش‌ها و تحریم‌های مختلف سخت، نیمه سخت و نرم، امپراتوری رسانه‌ای با استفاده از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مانند آمریکا به دنبال دستیابی به اهداف استکباری خود است. ملل، شورای امنیت و غیره

جلالی انقلاب اسلامی را نقطه عطف استکبارستیزی جبهه مستضعفان خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران مبنای بزرگترین جریان در خنثی سازی اهداف استکباری آمریکا قرار گرفت و با نظریه پردازی و نهادینه سازی مقاومت، اسلام را احیا کرد. و بیداری مسلمانان، مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین و راهبرد وحدت جهان اسلام، سد محکمی در برابر نظام حکومتی شیطان بزرگ و ظالم بزرگ ایجاد کرده است.

امام جمعه چهاربرج همچنین به اصول مقابله جمهوری اسلامی با نظام استکباری آمریکا اشاره کرد و افزود: این مبانی اساسی، راهبردی و تامل برانگیز، فعال و مبتکرانه است، نه منفعلانه، نه بر اساس موضوع، حزب و شخص خاصی. ، از ماهیت تضاد دو ایده. ، این دو اراده و دو آرمان است، این فقط یک درگیری فیزیکی و تاکتیکی نیست، واقعی و واقعی، رسمی و مجازی نیست، این یک تمدن است، تقابل تمدن اسلامی با تمدن انسانی و لیبرالی واجب و عبادی است، نه گمانه زنی. و با محوریت سودمندی، عدالت محوری و ضد استبداد جهانی است، نه فقط داخلی و منطقه ای.

وی در ادامه رفتار یاغی های داعش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشته شده توسط معاندین را برجسته کرد و تصریح کرد: زمانی که فیلم شکنجه شهید آرمان علیوردی در فضای مجازی منتشر شد، موجی از تعجب، بهت و حیرت به راه افتاد. شوک در میان مردم داغدار، شکنجه که در اذهان مردم بیدار شد وحشیگری داعش، جنایات منافقین در دهه 60، شکنجه ساواکی ها و شکنجه بعثی ها.


در همه جای دنیا قتل و خونریزی وجود دارد، رد پای آمریکا آنجاست

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های سیاسی مذهبی نماز جمعه گفت: یوم الله 22 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآور سه نکته مهم است. وقایع تاریخ معاصر و هر سه آنها در یک چیز مشترک هستند و آن اینکه روحیه استکبارستیزی نیز دارد.

وی افزود: روحیه مقابله با استکبار یکی از آرمان های مقدس امام است و فرهنگ اسلامی ریشه در آیات نازل شده قرآن دارد، بنابراین بر اساس فرهنگ قرآن در عین اینکه استکبار وجود دارد، ظلم و ستم نیز وجود دارد. و قتل در سر آمریکا،

هاشمی با بیان اینکه مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران خواهد بود، تصریح کرد: امروز در هر جای دنیا کشتار و خونریزی در حال وقوع است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: استکبار جهانی آمریکا برای ایجاد فاصله بین ملت ایران و نظام اسلامی، جنگ روانی، رسانه ای و اقتصادی از جمله تحریم های ناجوانمردانه را بر ملت ایران تحمیل کرده است که انشاءالله این جنگ خواهد بود. بار دیگر شکست خورد و ملت ایران این نقطه عطف تاریخی را با سربلندی پشت سر خواهد گذاشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید