زیرساخت های ضعیف مانع توسعه صنعت گردشگری در شاهرود است/ لزوم ایجاد بازارچه صنایع دستی در شاهرود

ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785292

عبدالحسین برنج با اشاره به اینکه شاهرود از پتانسیل بالایی برای گردشگری برخوردار است، گفت: ضعف زیرساخت ها منجر به خروج بسیاری از حامیان توسعه صنعت گردشگری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله سین برونگی مدیر موزه آب شاهرود و موسس مرکز اسناد مردمی و هویت فرهنگی شاهرود در گفت و گو با خبرنگار مرآت، با اشاره به ظرفیت های عظیم این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مطالبات اصلی فعالان این حوزه را ثبت کرد. و فعالان مدنی.و خرقان، تحول مدیریتی در شهرستان پس از سالها ثبات و آرامش، رفع مشکل با دفتر فنی اداره میراث و مرمت و آماده سازی حتی یک بنا در شاهرود و اجرای این الزامات امیدواری ایجاد می کند. در دل مردم و در نتیجه الگویی مناسب برای جذب سرمایه گذار.

وی از عدم مرمت کامل بناهای ارزشمند شاهرود گلایه کرد و موضوع را یک ضرورت دانست و از مدیرکل میراث استان خواست به آن درخواست پاسخ دهد.

برنگی با یادآوری ظرفیت های قابل توجه صنایع دستی شاهرود، لزوم ایجاد بازارچه صنایع دستی مانند بازارچه در حال ساخت در سمنان را ضروری دانست و افزود: حل نشدن این مشکل انگیزه هنرمندان صنایع دستی شرق استان را از بین می برد.

وی ادامه داد: تا زمانی که هنرمندان شهرستان به زادگاه خود معرفی نشوند و صنایع دستی جایگاه خود را پیدا نکند، مشکلات گردشگری حل نمی شود و اولین وظیفه میراث در این زمینه فرهنگ سازی است.

برنج به شکست جشنواره های نمادین شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: در شهرهای دیگر مانند دامگان جشنواره گل گلتان عمدتاً توسط مردم برگزار می شود و میراث دخالتی ندارد، اما جای تعجب است که در شاهرود مدیریت جشنواره ها باید در این زمینه باشد. و این نشان دهنده عدم توجه به فرهنگ محلی است.

مدیر موزه آب اضافه کرد: شاهرود پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد اما زیرساخت ها ضعیف مدیریت شده که همین امر باعث عقب نشینی بسیاری از حامیان شده است و زمانی که مشکلات در این حوزه برطرف شود و به مطالبات رسیدگی شود، ارقام زیادی وارد شده است. صنایع دستی لوکس را ببینید و بازار خوبی ایجاد کنید.

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی اعتبارات گفت: یکی از خواسته های ما شفافیت بودجه ملی، منطقه ای و شهرستانی است که شفافیت در این حوزه موجب همدلی و مشارکت بیشتر دوستداران میراث می شود.

برنجی در پایان به نمایندگی از انجمن دوستداران میراث فرهنگی شاهرود از مدیرکل میراث استان خواست تا گزارش عملکرد هشت ماهه خود و اقدامات عملی انجام شده در شهرستان ها را به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید