زیرکی و دشمنی مردم نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد


ساعت: 16:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919411

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی اقامه می شود و ائمه جمعه مسائل روز را به شرح زیر بیان می کنند.


زیرکی و دشمنی مردم نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: گرانی اجناس در بازار و مشکلات رزق و روزی مردم را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: باید علاوه بر مدیریت بازار در فروش اقلام نیز انصاف در بین تجار رعایت شود، توجه به کسب رزق و روزی حلال امری است که باید در بازار ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: همه اعمال ما باید برای خدا باشد و به خاطر نفس خود به دنبال سود بیشتر نباشیم. به آرامی

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می شود که اصناف در فروش خود فروش پایینی دارند و به این ترتیب از لقمه حلال محروم می شوند، کسبه باید در برخورد عادلانه رفتار کنند.

قریشی با اشاره به نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف در جامعه گفت: سیاستمداران غربی در صدد ایجاد اختلاف در جامعه هستند و اتفاقات اخیر نیز در همین راستا برنامه ریزی شد.

وی خواستار توجه به آگاهی مردم شد و گفت: مردم ایران اسلامی اگرچه هشیار و آگاه به دشمن هستند، اما باید این آگاهی بیشتر شود تا در برهه های حساس شاهد رشد سیاسی و نگاه صحیح به مواضع و رویدادها باشند. از جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مقابله با توطئه های دشمنان باید با علم و آگاهی از سیاست آنها صورت گیرد و از این رو اهمیت آگاهی بخشی در جامعه بسیار است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ورود شهدای گمنام به استان و ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: شهدا در راه حق و عدالت قدم نهادند و در آن راه جان خود را فدا کردند. این وظیفه همه مردم در شرایط کنونی است که از مراسم های مرتبط با شهدا استقبال و با شور و شوق اجرا کنند.

قریشی برگزاری مراسم تشییع شهدا در 15 دی را برای حضور پرشور مردم ضروری دانست و اظهار داشت: سیره و سیره عملی شهدا باید در جامعه تداوم یابد تا مشکلات موجود برطرف شود و اعتماد عمومی و مردمی اعتماد شود. شادی در کشور در حال بهبود است.


استراتژی تبدیل تهدیدها به فرصت باید در جبهه فرهنگی در دستور کار قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به راهبردهای فرهنگی و اجتماعی جبهه ایمان، گفت: اصل حاکم بر تبدیل تهدیدها به فرصت، ریشه در سنت الهی دارد که می توان از آن نام برد. اصل قرآنی «فان العصر یسرا» … به نام

امام جمعه میاندوآب بزرگترین فرصت ها را در بزرگترین تهدیدها بیان کرد و افزود: با این نگرش انسان در مواجهه با مشکلات به جای گم شدن و دست کشیدن از تلاش به دنبال راهی برای تبدیل تهدیدها به فرصت می گردد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان گفت: دشمن با هجمه نرم به دنبال جایگزینی سبک زندگی غربی با سبک زندگی اسلامی است و در این راستا مضامین و روزهای مختلفی از جمله هالووین، ولنتاین، ولنتاین کریسمس، و غیره می دهد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه این تهدید باید به فرصت تبدیل شود، افزود: این راهبرد باید با درایت و درایت در جبهه فرهنگی انقلاب و با تقویت شعائر ملی و محلی، تعریف اعیاد معادل با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دنبال شود. .

امام جمعه میاندوآب در ادامه بر لزوم اتحاد جبهه ایمان و حق در برابر کفر و دنیاپرستی تاکید و تصریح کرد: برای مقابله با جبهه کفر باید جبهه واحد ایمان را تقویت کرد و در این راستا مؤمنان و پیروان واقعی دین اسلام را تقویت کرد. ادیان آسمانی باید برای آموزش تلاش کنند. آنان زندگی راستین و استوار پیامبران الهی را عرضه کرده اند و برای نزدیک شدن به یکدیگر گام برمی دارند تا بر کفر و دنیاپرستی غلبه کنند و قرآن کریم نیز پیروان ادیان را به تشکیل این جبهه دعوت کرده است. حقیقت.

حسن زاده با اشاره به مبارزه پیامبران الهی با کفر و طاغوت گفت: پیروان ادیان الهی باید از پیامبران الهی در مبارزه با ظلم و کفر حمایت کنند.

وی جایگاه و اهمیت نهاد خانواده را برشمرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خانواده بنیان و سلول اصلی جامعه است و از این رو مسئله زن و خانواده یکی از مهمترین مسائل است. مسائلی برای کشور


تسخیر ذهن و فکر، سناریوی دشمن در جنگ شناختی است

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با تسلیت ایام سوگواری ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه ایام تبیین فاطمیه است و هیئت های عزاداری باید در این ایام حضور داشته باشند. در این ایام پرستش می شود

امام جمعه چهاربرج به میلاد حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و افزود: این پیامبر بزرگ خدا تمام وقت خود را در میان مردم صرف مبارزه کرد تا بتواند با ظلم و فساد مبارزه کند و با تکیه بر مال و قدرت ملت ها را نابود کرد. زنجیر شده بودند و آنها را به جهنم دنیا و آخرت می کشاندند، باید بایستد و پیروان عیسی مسیح نیز او را دلداری دهند، اما امروز متأسفانه بسیاری از کسانی که می خواهند از عیسی مسیح پیروی کنند، راه می روند. به روشی غیر از راه عیسی مسیح.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ شناختی مسیحیت را به دینی غیرشخصی تبدیل کرده اند، گفت: جنگ شناختی جنگی است که درک مردم از حوادث پیرامون خود هدف قرار می گیرد و دشمن از جنگ شناختی برای حمله به مقدسات و اعتقادات استفاده می کند.

جلالی تصریح کرد: در جنگ شناختی، دشمن با گروگان گرفتن افکار مردم و کنترل افکار و سوق دادن آنها به سمت مطلوب، سعی در ایجاد اختلال در ذهن مردم دارد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه در این نبرد پیچیده، ذهن انسان میدان اصلی جنگ است، افزود: در این میدان خبری از گلوله، تفنگ، تانک، موشک و… نیست، بلکه خبری، تحلیل، گزارش و… نیست. مانند نوارها و کرک کار می کند. در این عرصه روی بار معنایی هر کلمه کار می کنند که اعصاب، روان و مغز حریف را درگیر می کند و بنابراین در اتاق های جنگ شناختی آنچه اهمیت دارد طراحی پیام و تأثیر آن در عرصه های سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی است. که اولین کلمه است

وی گفت: جنگ های شناختی و ادراکی نوعی سراب است و عمدتاً زمانی ظاهر می شود که دشمن نتواند در جنگ سخت یا نیمه سخت پیروز شود.

جلالی با بیان اینکه جنگ شناختی یعنی ادراک، تفکر و محاسبه آن گونه که دشمن می خواهد، افزود: جنگ شناختی یعنی باور به آنچه دشمن می خواهد، تصمیم گیری و آن گونه که دشمن می خواهد عمل کند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه در آغاز تاریخ اسلام جنگ شناختی وجود داشت، تصریح کرد: وقتی به تاریخ اسلام نگاه می کنیم، می بینیم که بسیاری از رویدادها بر اساس همین تحول در حوزه شناختی و ادراکی شکل گرفته است.

گفت: او با جنگ آشنا بود که مولی المحدین علی (ع) را بدون نماز حاضر کرد و مردم شام را به جنگ او فرستاد و یا در جنگ صفین، جوانی شامی از لشکر معاویه به لشکریان حمله کرد. امام راج خواند. یا می توانیم این مشکل را در جنگ صفین ببینیم.

جلالی همچنین به واقعه عاشورا و جنگ شناختی در آن اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف سیدالشهدا(ع) از نماز ظهر عاشورا با کیفیتی که در مقاتل نقل شده، باطل کردن جنگ شناختی دشمن بود.

وی به نقش ویژگی های جامعه در جنگ شناختی اشاره کرد و جنگ شناختی ویژگی های جامعه را موجب انحراف جامعه عنوان کرد و افزود: تمدن غرب در جریان های اخیر رسانه ای با وارونه جلوه دادن واقعیت های بدیهی اسلامی و هویتی، عقاید جامعه جهانی را مخدوش می کند. به نفع منافع و جاه طلبی های خود مهندسی می کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید