سابقه کلاهبرداری 1000 میلیارد دلاری در تهران چه بود؟

این سه پسر جوان که در ابتدا به فکر کلاهبرداری در قالب فروش زمین بدون ملک یا فروش زمین با اسناد سرقتی بودند، فکر نمی کردند کارشان به جایی برسد که 1000 میلیارد تن فولاد به عنوان آب شرب درآمد داشته باشند. – کمتر از سه سال آنها به همه جا فکر کرده بودند جز کتاب اطلاعات ملکه های فروخته شده که راز کلاهبرداری میلیاردی آنها را فاش می کرد.

پلیس تهران اخیرا در میان کلاهبرداری های میلیاردی اعضای یک باند زمین فروش دولتی گرفتار شد. در اواخر تیرماه، زنی به پلیس شهر غربی شکایت کرد و به مأموران گفت: «به دنبال زمین خوب برای باغ، ویلا و کشاورزی بودیم که از طریق واسطه با مردی میانسال آشنا شدیم». او مدعی است زمین خوبی در ملایر دارد و حاضر است 13 میلیارد زیر قیمت واقعی 20 میلیارد به ما بفروشد و چون سریع است باید زودتر این کار را انجام دهیم. دلال معامله هر روز به ما فشار می آورد که عجله کنیم چون این ملک هلو است و ممکن است آن را از دست بدهید، این حرف باعث شد در موضوع شک کنیم و با نگاهی به آن توانستیم صاحب اصلی زمین را پیدا کنیم. وقتی با او تماس گرفتیم در کمال ناباوری گفت زمین مال اوست و سندش را دزدیده اند. وقتی فهمیدیم کلاه لبه پهنی بر سر دارد، تصمیم گرفتیم شکایت کنیم.

مرد جوان با تماس با مالک زمین در ملایر به کلانتری گفت: چند ماه پیش خودروی من در پرند و سند مالکیتم در ملایر به سرقت رفت. خودرو و شناسنامه ام را در حالی به سرقت بردند که زن جوانی زنگ زد و گفت که زمین می خواهد. «من شوکه شدم اما بعد متوجه شدم که دزدها دارند سند را جعل می کنند و می فروشند. این ملک مسکونی است و اگر بشود 5 میلیارد قیمت دارد. تکمیل شد، اما ملکم را به قیمت 13 میلیارد فروخت.

دلال و فروشنده اقلام تقلبی دستگیر شدند
به گزارش جامعه 24، با این شکایت وی بلافاصله به دلیل میانجی گری معامله توسط پلیس دستگیر شد. مرد 66 ساله ای که می گوید بازنشسته است و برای سه پسر جوان کار می کند، گفت: ملک را به من معرفی می کردند و دنبال مشتری می گشتند. اگر می‌توانستم مشتری پیدا کنم و معامله به نتیجه برسد، یک میلیارد دریافت می‌کردم. «می‌دانستم که آنها کار اشتباهی انجام می‌دهند، اما زندگی ارزش این پول را داشت و من درگیر شدم. افسران بعداً با یک 60 سال مواجه شدند. زمین و خانه پیرمرد که پول می گیرد.

مرد میانسال گفت: من خودم سند را سفید می کردم و اطلاعاتم را می نوشتم یا شناسنامه ام را به نام خودم می دزدیدم، هر چه جعلی بود انجام می دادم.

شناسایی زمین فروخته شده از غرب تهران به اهواز و قزوین
ماموران پس از یافتن کتابی از فروشنده زمین دریافتند که اعضای این باند تاکنون بیش از 30 قطعه زمین را به قیمت ده ها میلیارد تنها در محله شهرک گرب فروخته اند. در یک مورد فقط در سعادت آباد متهمان با تصرف 7000 متر زمین، 60 میلیارد تن فولاد برداشته و متواری شدند. 35 میلیارد قطعه زمین در اهواز و 7 میلیارد در نمک آبرود فروختند. طبق مطالب کتاب، بیشتر زمین ها در منطقه غرب به ویژه شهر و سعادت آباد بوده است.

سه رهبر ارشد دستگیر شده اند
با تکمیل پازل پرونده فروش زمین بدون صاحبان یا مالکانی که مدارکشان به دست کلاهبرداران رسیده بود، پلیس توانست سه پسر جوان را که با راه اندازی بنگاه معاملات ملکی دست به این کار زده بودند و از سرکردگان اصلی باند شمالی بودند، شناسایی و دستگیر کند. بخشی از شهر با دستگیری این سه جوان زیر 30 سال مشخص شد که با این ترفند به راحتی 1000 میلیارد تن فولاد برداشت کردند.

1000 میلیارد کلاهبردار

رسول، سرکرده باند درباره فعالیت این باند می گوید: «ما همه درگیر کار ملت بودیم. من به پوریا و افشین پیشنهاد دادم که مال مرده را پیدا کنند و به قیمت پایین بفروشند.» بنابراین ما املاک مرده، زمین های خالی یا گاهی صاحبان بی خانمان را شناسایی کردیم و با کمک دو پیرمرد آنها را فروختیم. در زمان تعیین وقت معمولا 30 درصد قیمت ملک را می گرفتیم و بعد ناپدید می شدیم. فقط در یک معامله 250 میلیارد تن زمین را به عباس آباد فروختیم.

اعضای این باند که هنوز جزئیات آنها فاش نشده است برای اطلاع بیشتر از جنایات احتمالی خود در بازداشت به سر می برند.

دیدگاهتان را بنویسید