ساختمان جدید دادگستری قزوین افتتاح شد

حجت الاسلام سید محسن موسوی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه خدمت به مردم یکی از اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: امروز شاهد افتتاح یکی از ساختمان های مجهز قوه قضاییه در استان قزوین هستیم.

وی افزود: به دلیل مشکلات متعدد ساختمان دادگاه مرکزی استان قزوین خدمات مناسبی به مردم ارائه نشد اما با تلاش دستگاه قضایی و جفای مسئولان استانی ساختمان جدید دادگستری قزوین افتتاح شد. برای خدمت بهتر به مردم «آسایش بیشتری داشته باشید تا بتوانید خدمات مطلوبی داشته باشید.

معاون اول دادستان گفت: هدف از افتتاح دادگاه جلب توجه هر چه سریعتر مردم است.

موسوی در پایان گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی مسئولان قضایی استان قزوین، دستگاه قضایی این استان با نواقصی مواجه است که در سفر رئیس قوه قضائیه و تلاش های این مقام مسئول گزارش شد و مصوبات ارائه شده در این خصوص.»

7d679d6e eaa4 449f b70c 13985804f106 خبر خاکستری

گفتنی است ساختمان جدید بارگاه مرکزی قزوین در زمینی به مساحت 9800 متر مربع ساخته شده و بنای اصلی آن 6400 متر مربع زیربنا دارد.

ساختمان جدید دارای حدود 150 اتاق شامل دادگستری، بازجویی، معاونت دادستان، صدور احکام، عفو و ثبت است. ساختمان های جانبی شامل نگهبانی و بازرس به مساحت تقریبی 350 متر مربع می باشد.

ساخت دادگستری جدید قزوین از سال 1370 آغاز شد، اما به لطف وام های دریافتی، در شش مرحله در سال های مختلف تکمیل و تکمیل شد. قرارداد فاز آخر در سال 1399 منعقد و در سال 1401 به بهره برداری رسید.

وام تکمیل فاز 6 28 میلیارد تن برآورد شده است، اما این وام هنوز به طور کامل توزیع نشده است. پیمانکار ساختمان را تحویل گرفته و در حال بهره برداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید