ساختمان دولت سیزدهم باید واحدهای تولیدی را حفظ کند.


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809189

در شصت و یکمین شورای گفتگوی دولت و خصوصی بحث شد.

شصت و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و سکتور خصوصی استان تشکیل شد که در آن راه های حمایت از تولیدکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; شصت و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در بخشداری مرکزی برگزار شد.

در این نشست فرزاد اهل الائمه استاندار مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید از واحدهای تولیدی حمایت کند، گفت: به دنبال شرکت یا واحدی نیستیم که با حمایت از اینها نیروها را کاهش دهد یا خط تولید خود را متوقف کند. واحدها «به تدریج در سال آینده برنامه های خوبی برای این منظور خواهیم داشت.


تغییر نرخ مصرف گاز از واحدهای تولیدی از شناور به مقدار ثابت

حسن میرزاهانی معاون وزیر امور اقتصادی نیز در جمع خبرنگاران در خصوص موارد مطرح شده در این جلسه گفت: قیمت گاز مصرفی واحدهای تولیدی یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که بر اساس بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور قیمت گاز مصرف از حالت شناور به مقدار ثابت تغییر کرده و خوشبختانه التهاب در این واحدها کاهش یافته است.

میرزهانی بیان کرد: همچنین مقرر شد با توجه به افزایش قیمت گاز مصرفی این واحدها، شرکت ملی گاز قبوض قبوض را برای تولیدکنندگان پرداخت کند.

وی افزود: یکی دیگر از دستور کارها در خصوص درخواست انجمن پیمانکاران استان نحوه پرداخت حق بیمه به پیمانکاران بود و مقرر شد سازمان تامین اجتماعی با پیمانکاران همکاری کند تا مشکلی برای تامین امنیت کارگران پیش نیاید. “

مهدی نیا، دبیر اتاق بازرگانی نیز با اشاره به افزایش 470 درصدی قیمت گاز واحدهای تولیدی گفت: البته این میزان بیشتر از قطعات فولادی است.

وی افزود: این افزایش سرعت تاثیر عمده ای بر افزایش هزینه ها و افزایش قیمت تمام شده واحدهای تولیدی دارد که باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در گردش اقتصادی واحدها می شود و نه تنها مانع صادرات بلکه بازار را در رقابت داخلی ایجاد می کند. به خارجی ها داده می شود. لذا موضوع در این جلسه مطرح شد تا با مکاتبات استاندار مرکزی با شورای گفت و گوی ملی و همچنین اقدامات بعدی نمایندگان استان در مجلس، این میزان در بودجه 1401 کاهش یابد و در صورت عدم امکان، حداقل شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید