ساختمان های ناایمن باید فورا شناسایی و بازسازی شوند


ساعت: 23:38
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842444

رئیس‌جمهور به وزرای کشور، راه و شهرسازی دستور داد تا فوراً ساختمان‌های خطرناک کشور را شناسایی و صاحبان آن‌ها را ملزم به بازسازی آن‌ها کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی این حادثه تلخ را به مردم خوزستان به‌ویژه مردم شریف آبادان و خانواده‌های آسیب‌دیده تسلیت گفت و گفت: خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور است. این امر به منظور پیگیری مسائل این استان با اولویت انجام شد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش میدانی وزیر کشور از تلاش ها و تلاش های ادارات و نهادهای مختلف و مجموعه های مردمی برای کمک رسانی به حادثه دیدگان حادثه ریزش ساختمان کلانشهر آبادان تقدیر کرد.

وی همچنین به بررسی ابعاد و علل و عوامل این حادثه، برخورد بدون سهل انگاری با عاملان و همچنین توجه ویژه به مشکلات خانواده های داغدار و قربانیان این حادثه پرداخت.

رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش‌های نهادهای مسئول از آمار ساختمان‌های خطرناک در نقاط مختلف کشور، به وزرای کشور و راه و شهرسازی دستور داد تا با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی سریع این سازه‌ها و شناسایی و شناسایی آن‌ها اقدام کنند. اجرای قانون . .

رئیسی با تاکید بر اینکه دولت خود را موظف به حفظ جان مردم می‌داند، گفت: مالکان ساختمان‌های غیر ایمن باید موظف به نوسازی سازه‌ها باشند و اگر کسی از این امر غافل شد، بدون تعارف با آنها برخورد قانونی شود. هیچکس حق ندارد جان مردم را به خطر بیندازد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آغاز روند تدوین برنامه هفتم توسعه از اردیبهشت ماه، تمامی دستگاه ها را موظف کرد در تدوین این برنامه با سازمان برنامه و بودجه همکاری کنند.

وی با اشاره به تمرکز رهبر معظم انقلاب بر موضوع محوری کشور، تدوین «سند تحول دولت» در 37 حوزه اولویت دار را گامی موثر در این زمینه دانست و خواستار استفاده از این سند در تهیه برنامه هفتم شد. توسعه.

احمد واحدی وزیر کشور در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت از حضور 6 روزه خود در محل حادثه در کلانشهر آبادان و روند امدادرسانی به حادثه دیدگان دستگاه های مختلف از جمله تیم های امدادی و اعزامی و مردم محلی خبر داد. گروه ها و همچنین برنامه های بهبودی آتی. و غرامت به قربانیان ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید