ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز آبپخش و خورموج در دستور کار است/ ایران بزرگترین شبکه انتقال گاز جهان را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز خلیج فارس ایران گفت: در این برنامه ریزی امسال تمرکز بر ایجاد شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان و در استان بوشهر 2 ایستگاه تقویت فشار آبپخش و خورموج است. در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: 35 هزار مشترک خانگی در سال 57 در کشور گاز داشتند که به صورت ویترینی و در بخش هایی از کلانشهرها نیز وجود داشت امروز ایران دارای بزرگترین شبکه انتقال گاز در جهان است.


جمعیت 86 میلیونی ایران به اندازه چین گاز مصرف می کند

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: امروز مصرف گاز ایران معادل 65 درصد مصرف اتحادیه اروپا است و با جمعیت 86 میلیون نفری به اندازه چین گاز مصرف می کنیم.

نوشادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران 400 هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز دارد و پس از آن آمریکا با جغرافیای وسیع 330 هزار کیلومتری و پس از آن کانادا، چین و روسیه با حدود 100 هزار کیلومتر در رده های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: استراتژی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران حمایت از هر پروژه دانش بنیان از مخزن تا مصرف کننده و امروز همه نیازهای صنعت گاز از لوله تا توربو کمپرسور است. ، توسط کارشناسان داخلی ساخته شده است.


ایستگاه تقویت فشار خورموج اولین ایستگاه دارای سیستم کنترل تمام ایرانی است

وی اعلام کرد: ایستگاه تقویت فشار خورموج اولین ایستگاهی است که سیستم کنترل آن کاملاً ایرانی است و تاکنون جرات استفاده از کنترل ایرانی در چنین سامانه پیچیده ای وجود نداشت.

نوشادی اضافه کرد: امیدواریم روزی صنعت کشور به بالندگی برسد که حتی با باز شدن مرزها به شرکت های دانش بنیان برسد و به مرزی برسیم که بتوانیم خدمات فنی و مهندسی صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: هوشمندسازی دستگاه های دبی سنج از دیگر اهداف در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است و در این راستا تمامی کنتورهای خانگی و صنعتی که شامل 27 میلیون مشترک خانگی و 37 نفر می شود. هزار متر صنعتی


انقلاب تکنولوژیک شرکت ملی گاز در حوزه اینترنت اشیا

وی بیان کرد: شرکت ملی گاز مخاطبان بسیار گسترده ای دارد و بهبود این حوزه می تواند انقلابی تکنولوژیک در حوزه اینترنت اشیا باشد.

نوشادی گفت: این پروژه هم اکنون در مرحله مهندسی پایه است و مجموعه ای از شرکت های دانش بنیان می توانند وارد این حوزه شوند و بخشی از این کارها را می توان به این شرکت ها برون سپاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید