ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس قزوین نیازمند اعتبارات ملی است

وی افزود: متأسفانه با توجه به اینکه تزریق منابع به میزان مورد انتظار انجام نشده است، پروژه به کندی پیش می رود و از دلسوزان متعهد به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می خواهد که برای این عظیم فرهنگی و اجتماعی وارد میدان شوند. پروژه در منطقه بم در شهر قزوین و در جوار مزار شهدای گمنام به عنوان زیرساخت فرهنگی استان، شهرستان و حتی کشور یافت می شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: این طرح فرهنگی می تواند مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، آشنایی آنها با فرهنگ دفاع مقدس، میدان نبرد و آشنایی با ادوات نظامی باشد. .

محمد بیقی خاطرنشان کرد: همچنین این مرکز می تواند مکانی مناسب برای پژوهش های فرهنگی و آشنایی با فرهنگ و منش رزمندگان دفاع مقدس باشد و در تربیت اخلاقی نسل آینده تاثیرگذار باشد.

و ادامه داد: اگر نسل جوان خود ببینند این کشور چه رنج و زحمت و چه خونی به دست آورده است، قطعاً قدر شرایط امنیتی و اجتماعی موجود را خواهند دانست.


قزوین با فقر اماکن فرهنگی همراه است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس، نوجوانان و جوانان ما را نیازمند مکانی مناسب برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت خود دانست و گفت: متاسفانه استان قزوین فاقد مکان های فرهنگی و اجتماعی است که بتواند محصولات را به صورت جامع برای نوجوانان و نوجوانان عرضه کند. جوانان از این امر محروم هستند و در واقع ما با فقر اماکن فرهنگی همراه هستیم.

وی با بیان اینکه شهدایی داریم که هر کدام نیاز به موزه جداگانه ای دارند، تصریح کرد: نیاز به ساخت این اماکن بیش از هر چیز دیگری در استان مهم است در حالی که قزوین شهدای بزرگی چون شهید رجایی، بابایی، سردار آزادگان ابوترابی و شهید دارد. ارتش دارد.

محمدبیقی ادامه داد: قطعاً مجمع نمایندگان استان با توجه به سهم هر نماینده برای تکمیل این مرکز اعتباری تخصیص خواهند داد، اما باید با دستگاه هایی که می توانند در حوزه بودجه و اعتبارات کمک کنند، مشورت شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اذعان داشت: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی است و صنایع قابل توجهی در آن قرار دارد، انتظار می رود جایگاه مسئولیت اجتماعی و ظرفیت 25 درصدی شرکت ها باشد. در زمینه مالیات استفاده شود.

پروژه موزه دفاع مقدس قزوین در برنامه هفتم قرار گیرد

وی بیان کرد: دولت باید در برنامه هفتم اعتبارات ویژه ای را برای زیرساخت های فرهنگی برای ارتقای عرصه های فرهنگی و اجتماعی اختصاص دهد، زیرا موزه دفاع مقدس قزوین پروژه عظیمی است که بیش از 5 سال زمان می برد، بنابراین باید در برنامه هفتم گنجانده شود. و ما این مشکل را داریم باید بتوانیم از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنیم.

محمد بیقی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد گروه مشاوران جوان نیز در این مرکز مطرح شد، با توجه به اینکه این مرکز عمدتاً مورد استفاده نوجوانان و جوانان است، امیدواریم دست به دست هم داده و در قالب یک گروه جهادی گرد هم آیند. حالا کمک کن

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در پایان گفت: سازمان برنامه و بودجه در استان و کشور وظیفه دارد این امر را ساماندهی کند و در سطح ملی در جهت افزایش به این اماکن کمک کند. بودجه به دلیل اینکه این مرکز دارای اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان است نیاز است که امیدواریم در برنامه هفتم گنجانده شود و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه حمایت کامل داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید