ساخت کولر آبی با وسایل دور ریختنی/عدم حمایت مسئولین مانع عزم “بانو خاشی” نشد.


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915873

بانوی نخبه هاشی از فعل خواست یعنی تو می توانی استفاده کرد و عدم حمایت کامل و همه جانبه مسئولین نتوانست مانع اراده او شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلناز کیهازهی بانوی نخبه خاشی در گفت و گو با عصرهامون گفت: پس از اتمام تحصیلات در مقطع کارشناسی با نمرات برتر و بهترین دانشجو در سطح دانشگاه، دست به اختراع چیزهای جدیدی زدم که منجر به ایجاد کولر آبی شد. با مواد دور انداخته شد.

وی افزود: پس از ایجاد این ابتکار و نزدیک شدن به نهادهای مختلف از جمله پارک علم و فناوری استان و همچنین مسئولان شهرستان های هش و تفتان، متأسفانه هیچ حمایتی از سوی مسئولان صورت نگرفت و ابتکار من را ضایع دانستند. از زمان

این بانوی نخبه هشی با ابراز گلایه از عدم حمایت معتمدین اظهار داشت: عدم حمایت مسئولین هیچ گاه نتوانست مشکلی در عزم من برای موفقیت و پس از قبولی در آزمون کارشناسی ارشد استان کرمان و شرکت در آره ایجاد کند. جشنواره ابتکار بنده جزو بهترین ابتکارات بود و گواهی ثبت نام گرفتم.

کیهازهی از انعقاد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برای ساخت ایده کولر آبی زهکشی خبر داد و گفت: این کولر از مواد بسیار ساده که هزینه زیادی ندارد و با کمتر از یک میلیون تومان ساخته شده است. تجهیزات لازم را می توان خریداری کرد

وی با اشاره به اینکه برنده جوایزی در زمینه های مختلف پژوهشی، هنری و صنایع دستی و عضویت در انجمن شعر و ادب شهرک هش است، گفت: در دوران تحصیل و تلاش در زمینه علم و دانش که منجر به قبولی من شد. دکتری رشته تخصصی مدیریت آموزشی سازمان سنجش این پذیرش را برای من لغو کرد و هیچ مسئولی این موضوع را پیگیری نکرد.

کیهازهی تصریح کرد: با همه توانمندی هایی که در سال های تحصیل در عرصه علم و دانش کسب کرده ام، متاسفانه همچنان بیکار هستم و حتی اگر خدمت وزارت آموزش و پرورش را بخرم، با وجود اینکه امتیازات زیادی داشتم، اما نتوانست مرا بپذیرد.»

وی در پایان از حاکمان خواست که نخبگان، فارغ التحصیلان و مخترعان را بشناسند و استعداد آنان را نادیده نگیرند، زیرا پیشرفت جامعه و در نتیجه دولت در گرو اهل علم و دانش است. نادیده گرفتن نخبگان چیزی جز یک جامعه بی سواد نیست و بی تاثیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید