ساخت 71 هزار و 135 واحد مسکونی در طرح “نهضت ملی مسکن” در استان زنجان

ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789482

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن طی 4 سال آینده در مجموع 71 هزار و 135 واحد مسکونی برای استان زنجان تعیین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; مسعود بیات منش امروز در چهارمین جلسه شورای مسکن استان زنجان در سال جاری گفت: به راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه های مورد نیاز این قانون و مسئولیت ابلاغ شده است.

وی با اشاره به چکیده قانون جهش تولید مسکن خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون دولت باید شرایطی را برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور اعم از کل کشور، شهرها و روستاها ایجاد کند. دولت و بخش خصوصی. «و تعاونی ها.

بیات منس با بیان اینکه تامین زمین برای اجرای این پروژه به وزارت راه و شهرسازی محول شده است، افزود: تامین زمین در بخش خصوصی نیز بر عهده افرادی است که از زمین خود استفاده خواهند کرد. . همچنین تامین 20 درصد منابع خود در سال برای این پروژه های مسکن بر عهده بانک هاست. البته بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی مسکن تمام منابع خود را برای این طرح تامین می کند و سایر بانک های تخصصی مانند بانک صنعت و معدن نیز به تشخیص بانک مرکزی خواهند بود.

* تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهر زنجان 350 میلیون تن برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به تصویب تسهیلات نهضت ملی مسکن برای شهرهای مختلف گفت: حجم این تسهیلات 350 میلیون تن برای شهر زنجان تعیین شده است. به فکر امکانات باشید تا پروژه ها جلو بروند.

وی با بیان اینکه اگر تسهیلات 350 میلیون تومانی برای پروژه ها تخصیص داده شود قطعا تا 2 سال آینده می توانیم واحدها را تحویل دهیم، گفت: تامین اعتبارات یکی از مهم ترین بخش های پروژه است.

* حکومتی همه دستگاه های دولتی موظفند در تامین زمین به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند

بیات منس با اشاره به ماده 10 قانون پرش به مسکن گفت: بر اساس این ماده همه دستگاه های دولتی باید وزارت راه و شهرسازی را در تامین زمین مورد نیاز کمک کنند. همچنین این ماده سازمان ثبت اسناد و املاک را مکلف کرده است ظرف مدت 2 ماه نسبت به ثبت سند مالکیت به نام وزارت راه و شهرسازی جهت استفاده در نهضت ملی مسکن اقدام نماید.

وی با بیان اینکه تامین زمین یکی از موضوعات چالش برانگیز در بین دستگاه های دولتی است، خاطرنشان کرد: اولویت ما اداره کل راه و شهرسازی برای تامین زمین است و تامین زمین از سایر دستگاه ها در اولویت بعدی است. نمی خواهید دستگاه ها را به چالش بکشید.

بیات منس با اشاره به ماده 16 قانون پرش مسکن که مربوط به برق است، افزود: بر اساس این ماده متقاضیان فقط هزینه انشعاب را پرداخت می کنند که در این خصوص مشکلی با شرکت گاز نداریم، اما آب و آب و برق شرکت ها هزینه پروژه ها را پرداخت خواهند کرد.» آنها خواستار این شدند که در حالی که کل زیرساخت های شهرک های استان توسط GDPB از طریق پیمانکاران انجام می شود و هزینه ها نیز تقبل می شود، اما شرکت های درج شده در ورودی شهرک ها که به پیوست زیرساخت های شهری، نیازمند هزینه های برق است، بیان می کند که متقاضیان فقط باید هزینه انشعاب را پرداخت کنند و شرکت های خدماتی حق دریافت هزینه دیگری را ندارند که این امر یک الزام قانونی است.

* جهش تولید مسکن یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه هاست

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به ماده 12 قانون جهش تولید مسکن که تامین زمین است، گفت: بر اساس این ماده وزارت راه و شهرسازی باید یک مصوبه صادر کند. اخطار و فسخ قرارداد، اراضی مذکور باید جهت اعطای زمین نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی مسترد و برای استفاده مسکونی و عمومی استفاده شود.

وی با بیان اینکه این ماده نیز تکلیف قانونی است، افزود: بر اساس این قانون برای متخلفان حتی اخراج نیز پیش بینی شده است.

بیات منس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس این قانون برای هر واحد مسکونی یک میلیون تن مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته است.

* زنج سهم استان زنجان از نهضت ملی مسکن 71 هزار و 135 واحد تعیین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس قانون جهش تولید مسکن طی 4 سال آینده برای استان زنجان در مجموع 71 هزار و 135 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است، گفت: اگرچه به لحاظ جمعیت، سهمیه زنجان 52 هزار واحد خواهد بود، اما آمایش سرزمین نیز در نظر گرفته شده است که منجر به توزیع بخشی از سهمیه پایتخت به سایر استان ها شده است.

وی گفت: برآورد ظرفیت ظرفیت تولید 82 هزار واحد مسکونی در استان زنجان را طی چهار سال آینده نشان می‌دهد، اما همین 71 هزار و 135 واحد پاسخگوی نیاز استان خواهد بود. استان زنجان در حال بهره برداری است، 17 هزار واحد زمین تامین شده و کلنگ زنی سفر رئیس جمهور انجام شده، 3 هزار و 474 مورد موافقت شده است. و فاز اول در حال انجام است.

بیات منس خاطرنشان کرد: برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی سهمیه ای است که تا 2 سال آینده محقق شود و در این مدت برای 2 سال دوم برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ثبت نام نهضت ملی مسکن تا 15 آذرماه ادامه دارد، افزود: تاکنون 40 هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام کرده اند و پس از پایان مهلت ثبت نام، فیلتر شدن متقاضیان برای احراز شرایط یک ماه زمان می برد. “

مدیرکل راه و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی با بیان اینکه تشکیل صندوق ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در این قانون پیش بینی شده است، گفت: این صندوق ایجاد شده و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. آی تی. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید